استفاده از اینترنت با سرعت بالا و بدون قطعی موضوعی است که اکثر کاربران اینترنت در پی آن هستند؛ اینترنت بیسیم برای بسیاری از کاربران که از روشهای دسترسی به اینترنت با استفاده از مودم و خطوط تلفن به ستوه آمدهاند راهکاری است تا به سرعت مطلوب خود برسند.
امروزه ورود اتصالات بیسیم به دنیای ارتباطات، کاربران مشتاق زیادی را به خود جذب کرده و افرادی که برای انجام امور روزمره خود از رایانه و اینترنت استفاده میکنند و از قطع و وصلشدنهای مکرر و نابههنگام ارتباط خسته شدهاند را به سوی خود کشیده است؛ به گفتهی فعالان حوزهی اینترنت، اینترنت بیسیم چند سالی است که در ایران به طور پراکنده مورد استفاده قرار میگیرد اما آنطور که باید کاربردی نشده است.
ظاهرا در کشور استفاده از اینترنت بیسیم به صورت محدود و بعضا آزمایشی از سوی تعدادی از شرکتها در تهران و تعدادی شهرهای دیگر راهاندازی شده و یا در حال راهاندازی است و شرکت مخابرات هم طی دو سال اخیر به ارائه سیستم وایرلس به کاربران اقدام کرده است.
شبکهی wire less در ایران به سه نوع wimax ،wi Fi و IP تقسیمبندی میشود که هر کدام بسته به بعد آنتندهی، قابلیتهای کاربردی برای امور اداری، تجاری و مصارف خانگی به کار برده میشوند.
به گفتهی کارشناسان wimax استانداردی است برای انتقال اطلاعات بهصورت بیسیم در فواصل طولانی با پهنای باند زیاد که از کاربردهای آن میتوان به ارتباط مشترک با شبکه در آخرین ضلع ارتباطی (مرکز تلفنی محلی تا منزل، بدون سیم)، استفاده در شبکههای سلولی، برقراری ارتباطهای پرسرعت در شرکتها، انتقال صوت، تصویر اشاره کرد.
اما برای کاربران خانگی، اداری و تجاری تجهیزات IP به عنوان یک گذرگاه بیسیم برای منازل و دفاتر عمل میکند؛ IP wireless نوعی از خدمات دسترسی به شبکه جهانی اینترنت است که بیوقفه و به صورت بیسیم با سرعت بالا ارائه میشود و محدودیت این سرویس در پهنای باند ارائه شده حداکثر یک مگابیت است.
کارشناسان بر این عقیدهاند که وجود ساختمانهای بلند، ناهمواری و پستی و بلندیهای زمین و غیره از عواملی هستند که امواج شبکه wireless را تغییر داده و گاهی اوقات باعث بروز مشکلاتی در این زمینه میشوند اما به گفته فعالان این عرصه، این مشکلات در مقایسه با موانعی که سر راه خطوط زمینی اینترنت (Leased line) است، بسیار ناچیز است، چراکه خطوط زمینی از زیرساخت سیمهای مسی استفاده میکنند که برای ارتقای آن در هر مرحله نیاز به صرف هزینههای اضافی است.
اینترنت وایمکس را میتوان به همهجا منتقل و استفاده کرد
یک عضو هیات مدیرهی یک شرکت اینترنتی معتقد است در بعضی از مراکز مخابراتی امکان نصب تجهیزات ADSL میسر نشده و مخابرات فضایی را برای این سرویس اختصاص نداده است، بنابراین در این مراکز ارایه اینترنت از طریق بیسیم بهترین راهکار محسوب میشود.
سعید فاتح اظهار کرد: اینترنت وایمکس، در واقع اینترنتی پرسرعت، بدون سیم و در همه جا در دسترس همگان خواهد بود و مانند تلفن همراه میتوان آن را به همه جا منتقل و استفاده کرد به عنوان مثال میتوان با نصب کارت اینترنت بیسیم وایمکس در نوتبوک، در هر جایی از تهران از آن استفاده کرد در حالی که با کارت وایرلس وایفای در محدودهی 30 تا 40 متری میتوان از اینترنت استفاده کرد.
به گفتهی وی این شرکت تجهیزات راهاندازی سرویس اینترنت بیسیم یا وایمکس را در تهران خریداری و آماده کرده و تجهیزات این سرویس به زودی در سطح تهران نصب خواهد شد که اینترنت بیسیم در فاز اول در سطح شهر تهران و در فاز دوم در مراکز استانها نصب و راه اندازی خواهد شد.
اینترنت بیسیم یک نیاز محسوب میشود
ناصرعلی سعادت - مدیر یک شرکت اینترنتی - هم دربارهی اینترنت بیسیم (وایمکس) اظهار کرد: در حال حاضر برای اینترنت بیسیم استانداردی وجود دارد که به نام وایفای شناخته میشود که بر روی نوتبوک و تلفن همراه قرار میگیرد که نسخهی بعدی و کاملتر آن به وایمکس معروف است که چندین سال بر روی آن کار شده و این محصول تا پایان سال 2007 میلادی ارایه خواهد شد؛ البته برخی از شرکتها قبل از این که استاندارد وایمکس فراگیر شود دستگاه مربوطه به آن را خریداری و تبلیغات خود را در این زمینه آغاز کردند.
به گفتهی وی اینترنت بیسیم - وایمکس - یک نیاز محسوب میشود و در مکانهایی مانند ماشین، هواپیما و سایر مکانهای مورد نیاز میتوان از آن استفاده کرد؛ هزینهی این سرویس در حد هزینهی سایر سرویسها است البته در ابتدا گران خواهد بود که امری طبیعی است اما بعد از مدتی مناسب خواهد شد.
برد سرویس وایفای محدود و در حدود 100 متر است در حالی که سرویس وایمکس تا شعاع دو تا 3 کیلومتری را پوشش میدهد که میتوان با نصب تعدادی دکل در تهران از اینترنت در هر مکانی از شهر استفاده کرد.
به گفتهی فعالان حوزه، امنیت وایفای ضعیفتر از اینترنت وایمکس است و میتوان گفت که وایمکس شبکهی قویتری دارد؛ نمونههایی از اینترنت وایمکس در دنیا و در چند شهر به صورت آزمایشی استفاده میشود.
کیفیت اینترنت بیسیم شبیه اینترنت پرسرعت است
یک مدیر شرکت اینترنتی هم معتقد است اینترنت بیسیم تکنولوژی وایرلس و نسل جدیدتر آن است که در حال حاضر فقط در چند کشور رواج دارد و هنوز بینالمللی نشده است و از این سرویس در جاهایی که مشکل فضا وجود دارد و در واقع مخابرات فضایی ندارد که به ADSL اختصاص دهد استفاده میشود.
حسین علیمحمدی گفت: سرویس اینترنت بیسیم در جهان تکمیلکنندهی سرویس ADSL به شمار میرود اما رقیب این سرویس محسوب نمیشود و مشتری خاص خود را دارد.
کیفیت این سرویس به گفتهی این کارشناس شبیه اینترنت پرسرعت است اما هزینهی مودم آن تقریبا گران است.
این سرویس توسط این شرکت به صورت پایلوت در تهران و اصفهان راهاندازی شده و مراحل تست آزمایشی خود را سپری میکند و در شیراز نیز به زودی به صورت آزمایشی راهاندازی خواهد شد.
به گفتهی او برای استفاده از این سرویس BTS نصب میشود و در شعاعی بسته به نوع تجهیزات سرویسدهی خواهد کرد؛ به عنوان مثال کاربران در تهران در شعاع 7 تا 15 کیلومتری میتوانند از این سرویس استفاده کنند؛ شهرکهای صنعتی بازار خوبی برای استفاده از این سرویس هستند.
اینترنت بیسیم در مکانهایی که مخابرات نمیتواند سرویسدهی کند جایگزین میشود
به گفتهی مسعود ریاضیات - رییس انجمن شرکتهای اینترنتی - در روش بیسیم، اینترنت زمانی که میخواهد به دست مصرف کننده برسد به وسیلهی بیسیم به ساختمان مصرفکننده انتقال مییابد و بهگیرندهای مربوطه در بالای محل مسکونی یا اداری وصل میشود.
ارتباط به اینترنت به گفتهی او از سه طریق انجام میشود؛ اولین روش از طریق خط تلفن است که به صورت دایلآپ و با شمارهگیری این کار انجام و به اشغال شدن خط تلفن منجر میشود اما در روش دوم استفاده از خطوط تلفن به صورتی که در این روش نیازی به شمارهگیری نیست و تلفن اشغال نمیشود که همان روش اینترنت پرسرعت است، و روش سوم استفاده از اینترنت از طریق امواج رادیویی است که از سرویسدهنده به محل دریافت کننده منتقل میشود.
به گفتهی او وقتی که این نوع اینترنت برقرار میشود با ایجاد هات اسپات، اینترنت به شکل بیسیم به محل هایی مثلا فروشگاههای بزرگ و مراکز خرید و تجمع مردم وصل میشود که افراد بتوانند به شکل بیسیم با رایانههای لپتاپ با اینترنت ارتباط برقرار کنند.
کیفیت اینترنت بیسیم به گفتهی رییس انجمن شرکتهای اینترنتی، به میزان زیادی به شرایط جوی بستگی دارد و از طرفی وضعیت ساختمانها نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد؛ در بعضی از روشهای قدیمی ممکن است امواج از ساختمانها عبور نکند اما در روشهای جدید این امواج میتوانند ساختمانهای بلند را دور بزنند بنابراین کیفیت اینترنت بیسیم نیز به اندازهی کافی مطلوب خواهد بود .
در این مقاله به این مسئله پرداخته میشود که چگونه میتوان در سطح سازمان، پذیرش مسئولیت نسبت به کیفیت ایجاد کرد. بدین منظور،نخست باید دیدگاه افراد را تغییر داد به نحوی که نگرش آن ها از تمرکز بر تولید یا ارائه ی خدمات به سمت دیدگاهی که توجه و مسئولیت نسبت به کیفیت را نیز در بر داشته باشد، تغییر یابد. مدل فرا تئوری تغییر، مراحلی را می شناساند که با پشت سر گذاشتن آن ها،چنین تغییری در نگرش افراد پدید می آید. مدل رهبری اقتضایی نیز نگرشی مفید برای هدایت و رهبری چنین تغییراتی را به دست می دهد.
مدل فرانظری (Transtheoretical Model)
تغییرات اصولا در سطح افراد یک سازمان به وقوع می پیوندند، چرا که افراد ناگزیرند مجموعه ای از عادات خود را به مجموعه ای دیگر از عادات تبدیل کنند. اما چگونه؟ مطالعات زیادی در این زمینه شده است که شاید مهمترین آن ها مطالعات "کرت لوین" باشد. به نظر لوین،هر نوع تلاش برای تغییر رفتار انسان باید مساله از میان بردن(Unfreeze) رفتار و عادات فعلی فرد را مورد توجه قرار دهد. سپس باید روش جدیدی به فرد معرفی شود (Freeze) و بعد این روش ها و عادات جدید تقویت شوند(Refreeze).
این نظریات به همراه نظریات حاصل از مطالعات روانکاوی، تئوری های رفتاری و غیره، مدل فرا نظری تغییر را می سازند. این تئوری، به طور عملی و تجربی به بررسی مراحل سه گانه ی اعمال تغییر در سازمان میپردازد. سپس سعی میکند بر پایه ی دانش روان شناسی، ضروریات رفتاری هر مرحله را معرفی کند و بنابراین بهترین راهبر برای گذر مناسب از هر مرحله را شناساند.
مراحل تغییر
مدل فرانظری چنین فرض میکند که افراد به هنگام تلاش موفق برای ایجاد تغییرات فردی،مراحل و دورههایی قابل پیش بینی را پشت سر می گذارند. این مراحل به ترتیب عبارتند از: مرحله ی پیش تامل (PreContemplation) ، تامل (Contemplation) ، آمادگی (Preparation) ، عمل (Action) ، نگهداری (Maintenance) ، و پایان (Termination).
مرحله ی اول مرحله ی پیش تامل است.در این مرحله هنوز احساس نیاز به تغییر وجود ندارد. اطرافیان فرد احتمالا نیاز به تغییر را احساس کرده اند، ولی خود فرد چنین حسی ندارد. جملاتی از این قبیل که " سری که درد نمیکند را دستمال نمی بندند!" در این مرحله شنیده میشوند.
دومین مرحله از تغییر، مرحله ی تامل است. در این مرحله، فرد ضرورت ایجاد تغییر در شیوه ی کاری خود را "تصدیق" میکند. جملاتی از قبیل "باشه، میفهمم که کار خوب پیش نمیره! ولی چه میشه کرد؟" در این مرحله به گوش میرسند. تاملگران تلاش میکنند بفهمند چه اتفاقی دارد می افتد و مشکل کار را پیدا کنند.
آمادگی، سومین مرحله ی تغییر است. در این مرحله، توجه فرد از گذشته به آینده و جست و جو برای یافتن پاسخ جدید معطوف میشود. معمولا وقتی فرد به این مرحله میرسد، قدم های موثری در جهت بهبود کار و ایجاد تغییرات برداشته است.
بعد از آن، مرحله ی عمل فرا میرسد. در این مرحله، افراد به فعالیت های جدیدی مشغول میشوند که در مرحله ی پیش، خود را برای انجام آن ها آماده کرده بودند. این مرحله ی هیجان انگیز تغییرات است و می تواند تا جایی پیشرفت کند که عملا تغییرات کامل شوند.
اگر مرحله ی عمل با موفقیت طی شود، تغییرات موفق به مرحله ی نگهداری میرسند تا تثبیت شوند. افراد در این مرحله باید از خود، پیگیری، پشتکار و استقامت نشان دهند. در این مرحله، افراد دانش و توانایی کافی دارند و عموما انگیزه ی لازم برای رفتار کردن به شکل جدید را نیز دارا هستند. اما باید توجه داشت که در این مرحله نیز مانند مرحله ی عمل موانعی اجتناب ناپذیر وجود دارند که لزوم تشویق فرد در مناسبت های مختلف را آشکار میسازند.
آخرین مرحله، مرحله پایان است. دراین مرحله، نگرش ذهنی و رفتارهای گذشته به کلی جایگزین رفتارها و طرز فکر جدید شدهاند. در نتیجه، رفتار مطلوب به شکل عادت جاری در سازمان درآمده است.
مدل رهبری اقتضایی (Situational Leadership Model)
مدل رهبری اقتضایی نشان میدهد که چگونه میتوان افراد را در هر یک از این مراحل تغییر، رهبری کرد. این مدل برای اولین بار از سوی هرسی و بلانچارد در اواخر دههی 60 ارائه شد و امروزه به شکل یکی از بحث برانگیز ترین و البته محبوب ترین تئوری های مدیریت تغییرات درآمده است. پارادایم اقتضایی قوی و متفاوت حاکم بر این تئوری، چنین بیان میدارد که هیچ شکل واحدی از مدیریت نیست که به درد تمام موقعیت ها بخورد بلکه برای موثر بودن، مدیر باید شیوه و مجموعه رفتارهایی را که ویژه ی همان موقعیت خاص است در پیش بگیرد. مدیریت اقتضایی پیش از هر چیز، تمرکز خود را بر نیازهای کارکنان قرار می دهد و به زیبایی بهترین عملکرد رهبر در هر یک از مراحل تغییر را بیان میدارد.
پیش فرض رهبری اقتضایی آن است که رهبر باید رفتار خود را با توانایی (Ability) و تمایل (Willingness) افراد که مختصرا آمادگی (Readiness) نامیده می شود، هماهنگ کند. این مدل، چهار حالت آمادگی برای افراد مختلف فرض میکند:
حالات مختلف آمادگی عبارتند از :
*
حالت 1- فرد نه توانمند است نه علاقه مند. در این وضعیت سطح بالایی از مدیریت آمرانه (بگو چه کند) کارایی دارد.
*
حالت 2- فرد توانمند نیست ولی علاقهمند است. ترکیبی از اینکه بگوییم چه کند و نیز فراهم کردن شرایط برای گفت و گوی دوسویه لازم است.
*
حالت 3- فرد توانمند است ولی علاقهمند نیست. در این صورت مدیریت مشارکتی (Participative) توصیه میشود.
*
حالت 4- فرد هم توانمند است هم علاقهمند. درچنین حالتی میتوان مدیریت تفویضی (Delegation) را توصیه کرد و به فرد اجازه داد که با استقلال به فعالیت بپردازد.
ترکیب مدل فرانظری و رهبری اقتضایی
اما ببینیم که چگونه مدیر میتواند از مطالب تاکنون گفته شده، دررهبری تغییر در سازمان برای تغییر نگاه به سمت کیفیت استفاده کند؟ این مهمترین مسئلهای است که مدیران علاقهمند به نهادینه کردن نگرش کیفیت مدار درحوزه ی سازمان خود با آن رو به رو هستند.
مدل فرانظری تغییرات سعی میکند نیازهای افراد را در هریک از مراحل تغییر تبیین کند و از سوی دیگر، رهبری اقتضایی، بهترین نوع رفتار را با توجه به موقعیت و نیازهای کارکنان به رهبر توصیه میکند.
رهبری در مرحله ی پیش تامل:
پیش تامل گران علاقه ای به تغییرات ندارند. نیازی به تغییر حس نمیکنند و علاقهای هم به یادگیری رفتارهای جدید ندارند.این مرحله را میتوان معادل حالت اول آمادگی در تئوری رهبری اقتضایی دانست. مدل رهبری اقتضایی در این وضعیت توصیه میکند که رهبر، استراتژی "بگو چه کند" را در پیش بگیرد و بگوید که کارکنانی که در وضعیت پیش تامل به سر میبرند، کی، کجا و چگونه کاری را انجام دهند. همچنین می توان برای بالا بردن سطح آگاهی این کارکنان، از برگزاری کلاس های آموزشی توجیهی نیز بهره جست. در این مرحله، مسئله ی شفافیت و وضوح بسیار مهم است. چرا که باید به خوبی ضمن کنترل فعالیت افراد، ضرورت ایجاد تغییر در سازمان و شیوه های کاری متداول را به آن ها یادآور شد.
رهبری در مرحله ی تامل:
وقتی کارکنان به مرحله ی تامل میرسند، گفت و گو میان رهبر و کارکنان اهمیت مییابد. در واقع وجود گفت و گوی فعال در تمام مراحل رهبری اقتضایی، اهمیتی بسزا دارد. مهمترین نشانه ی مرحله ی تامل، تصدیق و پذیرش نیاز به تغییر است. در این مرحله، کارکنان اذعان دارند که کیفیت باید دغدغه ی همه ی افراد سازمان باشد و علاقهمندند شیوههای اعمال تغییر در کار خود را بیاموزند. در این مرحله، رهبر باید درک کند که فرد، ایده ی تغییر را پذیرفته است ولی هنوز نسبت به تغییر احساس نا امنی میکند. این مرحله را میتوان از حیث آمادگی معادل همان حالت اول در تئوری رهبری اقتضایی دانست.
در حالی که مدیر باید دستورات مدیریت اقتضایی را رعایت کند و دستورهای مشخص و واضح برای انجام هر کار را به کارکنان بدهد، لازم است مراقب باشد که دستورات و انتظاراتش از کارکنان بیش از حد توان آن ها نشود. ترس از انجام خطا را در کارکنان پایین بیاورد، کمک مرحله به مرحله را فراموش نکند و بر آموزش نیز تکیه داشته باشد.
رهبری در مرحله ی آمادگی:
وقتی مرحله ی تامل به اندازه کافی ادامه یافت، افراد، آماده ی ورود به مرحله آمادگی میشوند. در این مرحله است که نگاه فرد از گذشته و حتی مسئله ی فعلی خود، به آینده متوجه می شود. فرد قصد خود مبنی بر ایجاد تغییر را به شکل عمومی اعلام میدارد. وقتی به این مرحله رسید، عملا چند گام مهم و سازنده به سمت تغییر برداشته است. بنابراین، افراد در این مرحله، از سطح بالایی از آگاهی و اشتیاق برخوردارند. تنها کاری که فرد باید در این مرحله به یاد داشته باشد، آن است که تمام انرژی و وقت خود را مصروف و وقف یادگیری کارهای جدیدی بکند که باید برای اعمال تغییر آن ها را بیاموزد. خصوصیات پیرو در این مرحله را میتوان معادل حالت دوم آمادگی در مدل هرسی-بلانچارد دانست. کارکنان هنوز توانایی انجام کارهای جدید را ندارند، اما در آنان علاقه و اشتیاق به انجام کار چشمگیر است. بهترین شیوه ی رهبری در این حالت، همان روشی است که به "فروش (selling) " معروف است. یعنی در عین حال که رهبر برای فرد، یک چهارچوب و روش مشخص عمل تعریف می کند، او را به گفت و گو نیز فرا می خواند. و هر جا که لازم باشد از چگونگی انجام، دلیل انجام و نتایج کاری جدید با وی حرف می زند.
رهبری در مرحله ی عمل:
در این مرحله که پس از مرحله ی آمادگی آغاز میشود میتوان به وضوح مشاهده کرد که افراد در تلاش برای انجام فعالیت هایی هستند که کیفیت را جایگزین تولید صرف کند. در این مرحله برای هیچ نظاره گری تردیدی باقی نمیماند که کیفیت در این سازمان اهمیت فراوان دارد. طبق تحقیقات انجام شده، این تمایل در بسیاری از مدیران وجود دارد که این مرحله را مرحله ی پایانی عملیات تغییر تلقی کنند و کار را تمام شده بپندارند. اما این گونه نتیجه گیری، اشتباهی خطرناک خواهد بود. مدیر تغییرات با دیدن ظاهر اعمال جدیدی که کارکنان انجام میدهند، ممکن است نتیجه گیری کند که در مرحله ی "عمل" نیازی به سرپرستی و حمایت کارکنان از سوی او وجود ندارد. ولی واقعیت دقیقا عکس این موضوع را نشان می دهد. مرحله ی عمل، بسیار حساس و ظریف است. افراد در این مرحله تازه شروع به انجام فعالیت های جدیدی کردهاند که هر لحظه وقوع شکست یا مواجه شدن با باز دارنده ای می تواند آن ها را دلسرد و ناامید کند. این مرحله را می توان حالت سوم آمادگی در تقسیم بندی هرسی-بلانچارد دانست.زیرا افراد از چگونگی انجام فعالیت اطلاع کامل دارند ولی دچار یاس و دلزدگی نسبت به کار خود هستند. بنابراین، طبق تئوری رهبری اقتضایی، در این حالت به رفتار مشارکتی (Participative) از سوی مدیران نیازمندیم. یعنی برای اولین بار از آغاز پروسه ی تغییر، احتیاجی به جهت دهی و طراحی چهارچوب کاری نداریم، بلکه بیش از هر چیز رفتار مشارکت جویانه ی مدیر در ارتباط با کارکنان ضرورت دارد.
رهبری در مرحله ی نگهداری (Maintenance)
با کامل شدن مرحله ی عمل، نوبت به مرحله ی نگهداری میرسد. در این مرحله هنوز کارکنان به سرپرستی و حمایت رهبر نیاز دارند، البته در سطحی پایینتر. پشتکار، پیگیری و تحمل از خصوصیات مورد نیاز این مرحله هستند. افراد در این مرحله، توانایی و دانش لازم برای انجام کارهای خود را دارند و عموما انگیزه و علاقه لازم را به هنگام انجام کار دارا هستند. در بیشتر مواقع کار به خوبی پیش میرود، گرچه در این مرحله نیز چون مرحله ی پیش وجود مشکلات اجتناب ناپذیر است و بنابراین به تناسب موقعیت، وجود تشویق و حمایت ازسوی مدیر مفید خواهد کرد. لازم است که در این مرحله، رهبر به مطالعه ی دقیق همه ی عوامل تاثیرگذار بر عملکرد کارکنان بپردازد. از نظر تقسیم بندی های هرسی-بلانچارد هنوز میتوان این مرحله را معادل حالت سوم آمادگی دانست، توانمند اما نا ایمن. افراد با آنکه کاملا توانایی انجام کارهای جدید را دارند، اما هنوز اعتماد به نفس لازم در آن ها شکل نگرفته است و هنوز نمیتوانند با استقلال کامل به کار بپردازند. مدیریت اقتضایی برای این مرحله نیز چون مرحلهی پیش، نوع رهبری مشارکتی را پیشنهاد میکند ولی با یک تفاوت مهم: در این مرحله بهتر است که رهبر با فرد در نقش شریک کامل همکاری داشته باشد، به این معنی که تصمیمات با مشارکت کامل فرد (و نه تنها به شکل یک پیشنهاد دهنده) گرفته میشود.
رهبری در مرحله ی پایان (Termination)
مرحله ی پایان به مرحله ای اطلاق میشود که در آن فرآیند متحول سازی پایان یافته است. اکنون روش های قدیمی انجام کار، جای خود را صد درصد به روش های جدید دادهاند و "کیفیت" دغدغهی اصلی کارکنان شده است. کارکنان در این مرحله به خوبی با شیوه ی انجام کارها آشنا هستند و نیز علاقه و انگیزه ی بالایی هم در انجام کارهای خود دارند. میتوان با تقسیم بندی اقتضایی، این مرحله را معادل حالت چهارم آمادگی دانست که در آن، فرد هم توانمند است و هم علاقه مند. روش مدیریتی توصیه شده ی مدیریت اقتضایی در این مرحله، همان روش تفویض یا دادن استقلال عمل به کارکنان در انجام کارهاست. این مرحله، مرحله ی پایانی فرآیند مدیریت تغییر است، ولی بدان معنا نیست که مدیر با اعلام موفقیت، با خیال آسوده دست از کار بکشد. افراد در اثر شکست های پیاپی، خستگی و ... گاه ممکن است حتی در این مرحله نیز دچار تنزل شوند. عکس العمل مدیر در چنین مواقعی بسیار حیاتی است. در واقع هرسی و بلانچارد هم درتئوری اقتضایی خود توضیح دادهاند که حرکت در مسیرتئوری آن ها، جهت صرفا توسعهای از حالت اول به حالت چهارم ندارد، بلکه فرد می تواند به دلایلی که اشاره شد، از یک مرحله به مراحل قبلی تنزل کند. در واقع این احتمال همواره وجود دارد که فرد از این مرحله به مراحل نگهداری یا عمل، پسرفت داشته باشد. در این حالت، مدیر باید هشیارانه شیوه ی مدیریت خود را به شیوه های مدیریتی پیش گفته و منطبق با مراحل یاد شده تغییر دهد.
نتیجه گیری:
برای رقابت در بازارهای جهانی، اصل کیفیت باید در سراسر سازمان نهادینه شود. سطح کیفیت محصولات و خدمات در صورتی به سطوح بین المللی میرسد که مسئولیت کیفیت تنها بر عهده ی فرد یا گروهی خاص از کارکنان نباشد و همه ی اعضای سازمان، خود را در این زمینه کاملا مسئول بدانند. برای رسیدن به این هدف، ضروری است تمرکز سنتی کارکنان بر تولید به سمت تمرکز بر کیفیت معطوف شود. این تغییر نگرش، نیازمند وجود راهبردی مناسب برای کمک به کارکنان در رسیدن به اهداف تغییر است.
منبع :http://www.systemgroup.net/fa/view/style.asp?p=5.3&i=65
لیست ده نفر اول مسابقات آزمایشگاهی و کارگاه رایانه کشوری – مشهد 86
رشته فیزیک:
1. اصلان غلامی / خوزستان
2. سیده شراره باقریان / خراسان رضوی
3. وحید نائینی / اصفهان
4. علی همتی/ هرمزگان
5. نگین محمدی / مرکزی
6. سید مجتبی صدر پور / یزد
7. حمید قائد نیا / تهران
8. مهدی خوش قدم / فارس
9. خشایار تاتاری / خراسان شمالی
10. علی اکبری/ کهکیلویه و بویر احمد
رشته شیمی:
1. مجتبی عبدی / گلستان
2. احسان امینی / تهران
3. عباس کازرونی/ بوشهر
4. هاجر بهبودی راد/ خراسان رضوی
5. مسعود قاسمیان / کرمان
6. آرش اصدقی / آذربایجان غربی
7. الناز حجت / یزد
8. شیرین یوسفی زاده / ایلام
9. عایشه کاظمی / گلستان
10. تقی هوشیاری / اصفهان
رشته زیست شناسی:
1. زهرا باباییان / فارس
2. نیلوفر صفایی / خراسان رضوی
3. فاطمه شریفی زیارتی / بوشهر
4. فاطمه دریس / خوزستان
5. سیده شقایق رضوانی نژاد / تهران
6. الهام کریمی / چهار محال و بختیاری
7. شهرزاد آریا/ گلستان
8. احسان مستأجران / اصفهان ،نگار کریم آقایی / فارس ، ریحانه دهلوی / یزد
9. احسان دهقانی / یزد
10. سیده سمیرا ارسردی/ بوشهر
رشته رایانه:
1. اشکان فروهی / چهارمحال و بختیاری
2. سید ناصر بهادر / کرمان
3. آرمین ایلدرمی/ خراسان رضوی
4. سعید براتی / چهارمحال و بختیاری
5. محمد حسین آزاد منش/ فارس
6. آرش ارجمندی / آذربایجان شرقی
7. میمنت جلیلیان / خراسان رضوی
8. روح الله سلطانی / اصفهان
9. جواد محمودی فر / خراسان شمالی
10. حسین مارینی / خوزستان
11. محمد مهدی علیان نژادی / سمنان
نمرات نهایی دانش آموزان شرکت کننده در هشتمین دوره مسابقات آزمایشگاهی رشته :فیزیک
مرداد ماه 1386 – مشهد مقدس
|
نمرات نهایی دانش آموزان شرکت کننده در هشتمین دوره مسابقات آزمایشگاهی رشته : شیمی
مرداد ماه 1386 – مشهد مقدس
|
تمامی آهنگ های سایت با ۲ فرمت MP3 با حجم نرمال و OGG با حجم بسیار کم و بدون افت کیفیت در سایت گذاشته میشود.
لازم به ذکر است که فرمت OGG قابل استفاده با برنامه های مرسوم همانند Win amp و یا Jet Audio میباشد.
برای دانلود روی لینک زیر رایت کلیک کنید سپس گزینه ی save target as را انتخاب کنید
اینم Free Style قاف و فلاکت که در رادیو دیوار ضبط شده ، بیت رو آرتور با دهن میزنه ...
خیلی قشنگه و تصویری هست با حجم کم و کیفیت مناسب ، حتماً دانلود کنید
فرمت : Wmv/ کیفیت : خوب
دانلود : قاف ( ّFree Style )
دانلود: فلاکت - بدشانس ( Free Style )
تیتراژ سریال ترش و شیرین با صدای رضا عطاران که به سبک رپ - پاپ اجرا شده
فرمت : Mp3 / کیفیت : 128Kbps
کار جدید و بسیار زیبای قاف به اسم خیابونیا که پیشنهاد می کنم حتماً دانلود کنید . از اسم آهنگ پیداست که موضوع اینکار اجتماعی هست
( دانلود با 2 کیفیت متفاوت و پخش اختصاصی )
فرمت Mp3 / کیفیت 128Kbs
QUF - KHiyaboonia
فرمت Mp3 / کیفیت 64Kbs
QUF - KHiyaboonia
آهنگ جدید و فوق العاده زیبای رفاقت تعطیله از هیچ کس با همراهی PST و انفجار
(پخش اختصاصی + با دو کیفیت متفاوت + سه سرور متفاوت)
فرمت: MP3 کیفیت: 128KB/S
رفاقت تعطیله سرور 1 سرور 2 سرور 3
فرمت: WMA کیفیت: 64KB/S
رفاقت تعطیله سرور 1 سرور 2 سرور 3