قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

داستان صایاد و همرا و داستان کوراوغلی

در مقاله ی زیر خلاصه داستان صایاد و همرا به زبان فارسی ترجمه شده است و در انتهای مقاله داستان کوراوغلی گنجانده شده است.

 

 

دانلود مقاله 

 

 دانلود مقاله  (قابلیت خواندن با موبایل)

 

صوت و لحن استاد عبد الباسط

            

 

دانلود قرائت مجلسی صوت و لحن استاد عبد الباسط

نام سوره : سوره بلد

حجم فایل : 379 K

طول قرائت : 6 دقیقه

فرمت فایل : wma 

 

دانلود قرائت

ادامه مطلب ...

لیست قیمت لپ تاپ و نوت بوک

در ادامه مطلب لیست قیمت لپ تاپ و نوت بوک گنجانده شده است

ادامه مطلب ...

سورس برنامه حرکت اسب به زبان C

برنامه ای بنویسید که حرکت اسب را شبیه سازی کند ، به طوری که یک اسب از یک خانه از صفحه شطرنج شروع به حرکت کرده و تمام خانه ها را طی کند به شرط اینکه به هر خانه فقط یک بار برود.
محل شروع اسب را از کاربر می پرسد.
مثال : در شکل ادامه مطلب محل شروع حرکت خانه (1،1) در نظر گرفته شده است . حرکت بعدی اسب خانه (2،3) است که با عدد 2 شماره گذاری شده است . و عدد 3 برای حرکت سوم می باشد
صفحه شطرنج 8*8 است پس باید اسب 64 حرکت داشته باشد.

ادامه مطلب ...

سورس برنامه حرکت اسب به زبان ++C

 برنامه ای بنویسید که حرکت اسب را شبیه سازی کند ، به طوری که یک اسب از یک خانه از صفحه شطرنج شروع به حرکت کرده و تمام خانه ها را طی کند به شرط اینکه به هر خانه فقط یک بار برود.
محل شروع اسب را از کاربر می پرسد.
مثال : در شکل ادامه مطلب محل شروع حرکت خانه (1،1) در نظر گرفته شده است . حرکت بعدی اسب خانه (2،3) است که با عدد 2 شماره گذاری شده است . و عدد 3 برای حرکت سوم می باشد
صفحه شطرنج 8*8 است پس باید اسب 64 حرکت داشته باشد.

 

 

//This program shoes horse jumpings in squars of a chessboard
//by printing order of them with numbers of places.

//programmer:  mostafa mokhtari      student of payam noor hamadan.

#include <iostream.h>
#include <iomanip.h>
#include <conio.h>

int min,npos,l,m,counter,
   board[9][9]={{0},{0}} ,nexti[9]={0},
   exits[11][2]          ,nextj[9]={0},          //main
   ktmov1[9]={0,-2,-1,1,2,2,1,-1,-2},          // variables
   ktmov2[9]={0,1,2,2,1,-1,-2,-2,-1};

int i,j,t,p,q,r,temp;                    //temporary required elements

void move(int min)
     {                                  //This function
     i = nexti[min];                    //move horse place
     j = nextj[min];                    //if needed
     board[i][j] = m;
     }

void prompt(){
     cout<<'\n'<<setw(22)<<"The chessboard is:  "<<'\n'<<'\n';
     for(p=1 ; p<=8 ; p++)  {
    for(q=1 ; q<=8 ; q++)
      cout<<setw(4)<< board[p][q] ;
     cout<< endl;
     }  // end_first for
      }   //end_prompt

void main(){
   clrscr();
   cout<<'\n'<<"This program shoes horse jumpings in all chessboard squars";
   cout<<'\n'<<"by ordering them with numbers in similar chessboard. ";
   cout<<'\n'<<"_____________________________________________________________";
   cout<<'\n'<<"Enter Number Of Row And Column You Want To Start From ?  ";
   cout<<'\n'<<" ( 0<row<9  and  0<column<9 ) >> ";
   cin>>i>>j;

   board[i][j] = 1;
   for(m=2 ; m<=64 ; m++)                //main loop
    {
     for(p=0 ; p<=10 ;p++)               //giving
   for(q=0 ; q<=1 ;q++)              //zero to
      exits[p][q]=0;                 //variables
     for(p=0 ; p<=8 ;p++)                //and arrays
      nexti[r]=nextj[r]=0;           //needed

     l=1 ;npos=0;
    for (r=1 ; r<=8 ; r++)               //This loop
   {                                 //find rows and columns of
   p =i + ktmov1[r];                 //places the horse
   q =j + ktmov2[r];                 //can go and save
   if( p<=8 && p>0                   //rows in 'nexti' array and
      && q<=8 && q>0                 //column in 'nextj' array
      && board [p][q]==0)
        {
        nexti[l] = p;
        nextj[l] = q;
        ++l;
        ++npos;                      //number of positions
        }       // end_if
   }           //end_for

   if(npos == 0){                        //This condition check
   prompt();                         //the next place .
   return;  }

   if(npos == 1) {                       // This condition check
   min = 1;                          // if there is only one
   move(min);                        // place to go, move horse
   continue;  }                      // to it.

   t=0;
   for( l=1  ; l<=npos ; l++)            // This loop find and
     {                               // save numbers of exits
   counter=0;                        // from every next place
   for( r=1 ;  r<=8  ; r++)
       {
       p=nexti[l] + ktmov1[r];
       q=nextj[l] + ktmov2[r];
       if( p<=8 && p>0               // checking next
          && q<=8 && q>0             // move is in board
          && board [p][q]==0)        // and is empty
          ++counter;}                // or not

   exits[t][0]=l;
   exits[t][1]=counter;
   t++;
   }         //end for l

   t=0;
   min=exits[t][0];
   temp=exits[t][1];
   t++;
   while(exits[t][0]!=0){                // finding minimum exit
     if(temp>exits[t][1]){               // in next place
    temp=exits[t][1];
    min=exits[t][0];}  // end_if
    ++t;
      }   //end_while
   move(min);


   }
  prompt();                              //showing  board
  getch();
  cin.get();

 }

ادامه مطلب ...

دانلود نرم افزار Maple ۱۱

منبع: www.p30download.com


نرم افزار Maple برای حل مسائل ریاضی است که اولین بار در سال ۱۹۸۱برای انجام مجموعه ای از محاسبات در دانشگاه waterllo طراحی شد. در سال ۱۹۸۸، این نرم افزار توسعه داده شد و به توسط یک کمپانی کانادایی مستقر در دانشگاه به بازار تجاری کامپیوتر عرضه شد. فروش و عرضه این نرم افزار به بازار سود زیادی را نصیب، صاحبان شرکت کرد. این نرم افزار ابزاری قدرتمند در انجام محاسبات ریاضی و مهندسی می باشد.
Maple یک مفسر، برای زبان برنامه نویسی پویا است، به طور معمول، عبارات جبری و عبارات منطق در حافظه کامپیوتر، ذخیره می شوند و پس از آن بوسیله این نرم افزار پردازش شده و حل میگردند. از این نرم افزار در حل مسایل مختلف ریاضی از قبیل هندسه، حساب و ... استفاده می شود.
وقتی Maple بار می شود (اجرا می گردد) فقط هسته که پایه و اساس سیستم Maple و شامل دستورات بنیادی و اولیه می باشد را به حافظه منتقل می کند. هسته از کدهایی به زبان C تشکیل شده که تقریبا ۱۰ درصد کل سیستم Maple را در بر می گیرد. به منظور سرعت و کارایی بیشتر هسته کوچک نگه داشته شده است. 90 درصد بقیه به زبان Maple نوشته شده است که در کتابخانه های Maple قرار دارد. امروزه بیشتر الگوریتم‌ها توسط رایانه اجرا می‌شوند نرم افزارهایی برای اجرای محاسبات ریاضی طراحی شده اند. از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آنها می‌توان به نرم افزارهایی زیر اشاره کرد:

- Maple
- Mathematica
- GNU Octave
- Matlab
- Scilab
- زبان برنامه‌نویسی IDL
- زبان برنامه‌نویسی R

اما در این میان نرم‌افزار Maple یا سامانه رایانه‌ای جبری Maple یکی از نرم‌افزارهای مشهور ریاضی است. نام آن به معنی درخت افرا (درختی شبیه چنار) است که عکس برگ آن بر پرچم کانادا وجود دارد. دلیل این نام‌گذاری نوشته ‌شدن این نرم‌افزار در دانشگاه‌های کانادا خصوصاً دانشگاه واترلو ‌است. Maple نرم‌افزاری بسیار قوی در زمینه ریاضی است که کار عملی ۱۰۰ دانشجو بوده است. ولی به وسیله ی مایکروسافت منتشر شده است.
از خصوصیات نرم افزار Maple طراحی الگوریتم های ریاضی و به نوعی برنامه نویسی ریاضیات است. و اما الگوریتم، مجموعه‌ای متناهی از دستورالعمل‌ هاست که به صورت دقیق و بدون ابهام بیان شده‌اند و اگر به ترتیب خاصی اجرا شوند، مسئله حل می‌شود. به عبارت دیگر، الگوریتم روشی گام به گام است که برای حل مسئله به کار می‌رود. این خصوصیت در نرم افزار Maple ۱۱ گنجانده شده است.


منبع: www.p30download.com


از دیگر خصوصیات این نرم افزار راهنمای بسیار قوی آن است که کار کردن با این نرم‌افزار را بسیار راحت می‌کند. جدیدترین نگارش این نرم‌افزار نگارش ۱۱ آن است که در تمام زمینه‌های ریاضی از جمله:

ادامه مطلب ...

نرم افزار fBook version 2.6 full

نرم افزارfBook بنای بستر CMF1 تهیه شده است و هم اکنون گستره بسیار وسیعی از کتب ساخته شده برای تلفن همراه با این نرم افزار ساخته شده است. برخی قابلیت های اصلی نرم افزار به شرح زیر است:
* بهری گیری از قالبی استاندارد در دنیای آموزش مجازی
* سرعت بسیار بالا در طراحی کتب
* ارائه قالب های بسیار با ویژگی های خاص
* تبدیل کتب به فرمتی استاندارد (fBook.*) با قابلیت تبدیل در دیگر نرم افزارهای ارئه شده (نظیر Contact frame)
* قابل اجرا در گستره وسیعی از تلفن های همراه
* به روز رسانی مناسب نرم افزار در بازه های زمانی خاص
* نمایش فارسی، عربی (با اعراب)، انگلیسی، سوئدی و ...
* رایگان بودن
* و ده ها مزایای دیگر
فایل های ضروری برای استفاده از نرم افزار:

دریافت Java runtime 6

fbook pack

ابتدا JRE6 را نصب کرده سپس می توانید فایلMagicfBookCreator.exe را در محیط Windows و MagicfBookCreator.jar را در محیط دیگر سیستم عامل ها اجرا نمایید  
 
دریافت فایل برنامه   ( 0.52 مگابایت )    ( 710 بار دانلود شده )

منبع :www.Rasekhoon.net