X
تبلیغات
نماشا
رایتل

قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

معرفی نرم افزار Workrave

اگر شما هم مثل خیلی‌های دیگر زیاد از رایانه استفاده می‌کنید، بطور حتم درد گردن و سوزش کتف را هم تجربه کرده‌اید. چاره چیست وقتی که خودمان به فکر خودمان نیستیم؟ نرم‌افزار وُرک‌رِیو با کادرهای جهنده‌ی مختلف این کار را انجام می‌دهد. و البته کاربر می‌تواند بسته اینکه چقدر توانایی و کشش کاری دارد و نیز مطابق با میل خودش تنظیمات پیش‌فرض را تغییر دهد. نرم‌افزار در اصل ابزاری‌ است برای بهبود و پیشگیری از RSI؛ (Repetitive Starin Injury ) به معنی آسیب‌های ناشی از کشش تکراری عضلات و ربات‌ها و کشش تکراری و بدون وقفه در اثر کار با رایانه، گیتار، چاقو و… وُرک‌رِیو یک برنامه‌ی کاربردی است که تحت پروانه‌ی GNU منتشر شده است. وُرک‌رِیو به صورت دوره‌ای صفحه‌ی نمایش را قفل می‌کند، و کاراکتر متحرک این برنامه به نامِ‌‌‌ «خانم وُرک‌رِیو» کاربر را به انجام ورزش‌های کششی و نیز استراحتی در حد میل کردن یک فنجان قهوه دعوت می‌کند. این برنامه شامل چهار بخش اصلی است :
Micro Break : استراحت‌های کوتاه با فاصله‌های زمانی کوتاه یعنی مثلآ به ازای هر ۱۰ دقیقه کار،۳۰ ثانیه استراحت
Rest Braek : استراحت‌های معمولی، مثلآ به ازای هر ۳۰ دقیقه کار، ۸ دقیقه استراحت
Daily Limit : این گزینه میزان استفاده‌ی روزانه‌ی شما از رایانه را محدود می‌کند، مثلآ روزی ۴ ساعت که البته هوشمندانه هم هست. یعنی این چهار ساعت می‌تواند مداوم باشد یا مثلآ در سه نوبت مختلف صورت گیرد. بهتر است این گزینه را متناسب با کاری که با رایانه دارید تنظیم کنید چون اگر کمتر باشد هنوز کارتان را به اتمام نرسانده، به شما اخطار می‌دهد و شما هم مجبور می‌شوید بی‌اعتنایی کنید
Exercises : این قسمت هم بسیار جالب است، مرحله به مرحله ورزش‌های کوتاه و مناسب به شما می‌دهد تا انجام دهید. در این بخش ورزش‌هایی انتخاب شده‌اند که برای کاربران رایانه بیشترین فایده را دارند. توجه کنید که اگر در روزهای اول استفاده از این برنامه فاصله‌ی استراحت‌ها را کوتاه کوتاه انتخاب کنید، پس از چند روز نسبت به آن بی‌توجه می‌شوید

ویژگی ها•  از آن‌جا که نرم‌افزار وُرک‌رِیو یک نرم‌افزار متن‌باز است، کد منبع آن در دسترس قرار دارد.
•  از نسخه‌ی 1.2.0، ویژگی آمارها و اپلت‌های Gnome و KDE به این نرم‌افزار اضافه گردید. وُرک‌رِیو قادر به نشان دادن آماری از تعداد کلیدهای فشرده شده، مسافتی که موشواره پیموده، تعداد کلیک‌های انجام شده و بسیاری از گزارش‌های دیگر است.
•  می‌توان مدت زمان استراحت را مطابق با میل خودتان، تغییر دهید. برای این کار روی‌ تصویر Time در محیط برنامه کلیک کنید و Duration Break را تنظیم نمایید.
• همان‌طور که اشاره شد، در زمان‌های استراحت صفحه نمایش قفل می‌شود و شما قادر به انجام کاری نخواهید بود، اگر این ویژگی وُرک‌رِیو برایتان آزاردهنده است، می‌توانید در محیط برنامه روی تصویر User iterface کلیک کنید و در زبانه‌ی General، یکی از سه حالت قفل نشدن ( No blocking)، قفل شدن ورودی (Block input) یا قفل شدن ورودی و صفحه‌ی نمایش (Block input and screen) را انتخاب نمایید.
•  اگر احساس می‌کنید که نرمشی برای شما مفید نیست، می‌توانید با استفاده از دکمه‌های جلو‌برنده و عقب‌برنده نوع نرمش را تغییر دهید. به طور کلی نرمش‌های وُرک‌رَیو شامل کشش گردن، کشش انگشتان دست، کشش عضلات شانه، حرکت دادن شانه‌ها به جلو و عقب و نیز حرکت چرخشی، حرکات سر و استراحت دادن به چشم‌ها است.
•  می‌توانید تعداد حرکات نرمش را در هر زمان استراحت معمولی مطابق میل خود تنظیم کنید، برای این کار وارد قسمت Timers شده و در زبانه‌ی دوم با نام Rest Braek، در بخش Number of exercises، تعداد نرمش‌ها را تغییر دهید.
•  می‌توانید مکان ظهور پیغام هشدار دهنده‌ی وُرک‌رِیو در صفحه نمایش را، تغییر دهید.
•  کاراکتر خانم وُرک‌رِیو که حرکات نرمش را انجام می‌دهد، به صورت سه بعدی طراحی شده است تا بتواند حرکات را بسیار طبیعی انجام دهد.
•  این نرم‌افزار قادر است شبکه‌ای از وُرک‌رِیو را روی چندین رایانه اجرا نماید. این ویژگی وُرک‌رِیو برای شرکت‌ها و اداره‌ها بسیار مفید است

منبع :
وب‌گاه وُرک‌رِیو  http://www.workrave.org
صفحه‌ی ویکی‌پدیا   http://en.wikipedia.org/wiki/Workrave
صفحه‌ی وُرک‌رِیو در سورس فُرج http://workrave.sourceforge.net
صفحه‌ی وُرک‌رِیو در فِرِش میت  http://freshmeat.net/projects/workrave
وب‌گاه منیری  http://www.moniri.com/2008/08/how-to-save-your-neck-back-with.html

تاریخ ارسال: دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ق.ظ | نویسنده: مهندس | چاپ مطلب 1 نظر