قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

شبکه کردن دوکامپیوتر با بلوتوث

فرض بر اینه که از پورت lan و اینترفیس eth0 برای اتصال به اینترنت در سیستم اصلی استفاده میشه در غیر اینصورت هرجا eth0 دیدین با اسم کانکشن خودتون عوضش کنین. پروتوکول ارتباطی بلوتوث L2CAP هست ، این با MAC address سرو کار داره یعنی در لایه دوم عمل می کنه، چیزی که ما بهش احتیاج داریم پروتوکلیه که بتونه توی لایه 3 کار کنه یعنی BNEP که مخفف این کلمه است :

Bluetooth Network Emulation/Encapsulation Protocol

و چیز دیگه ای که احتیاج داریم یک برنامه است که بتونه برای ما یک کانکشن بسازه که بتونیم روش ip ست کنیم یعنی pand . که دقیقا اسم کاریه که ما میخوایم انجام بدیم ، PAN یا Personal Area Network

ادامه مطلب ...

خواص چای در زیبایی

 

دم‌کرده برگ‌های چای در آب جوش

 یکی از قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌هایی ست که بشر از آن استفاده کرده است. زادگاه این 

برگ‌های فرح‌بخش به آسیای جنوب شرقی باز می‌گردد و طرز تهیه آن 

از مردم چین به سایر ملل آموخته 

شده است. حتما شنیده اید که

 چای به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایی

 که دارد از بروز بیماری‌های قلبی، ناراحتی‌های کلیوی و برخی سرطان‌ها نظیر سرطان معده جلوگیری می‌کند. 

ولی جالب‌تر آن است که این نوشیدنی در حفظ زیبایی افراد نیز نقش موثری داشته و به شکل‌های گوناگونی به 

مصرف می‌رسد.
مطالعات نشان داده‌اند، 200 سی.سی چای، دارای 44 میلی‌گرم کافئین است 

که دریافت این مقدار کافئین می تواند 

در رفع خستگی بدن خصوصا پوست به عنوان عضوی بسیار فعال کمک شایانی کند. به علاوه، مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که عصاره چای سبز 

دارای ماده‌ای به نام تانن است 

 که  وجود این ماده در بدن، از سلول‌ها محافظت می‌کند.

 بد نیست بدانید سلول‌های کلیه بیشترین تماس را با رادیکال‌های آزاد دارند و به این ترتیب چای از سلا‌مت کلیه محافظت می‌کند. خواص ضدسرطانی چای نیز از جمله مواردی است که می‌تواند در حفظ سلامت پوست موثر باشد، به طوری که، ترکیبات پلی فنلی موجود در چای مانع فعالیت ترکیبات سرطان‌زا خصوصا ترکیبات نیتروزی می‌شود که در فراورده‌های گوشتی وجود دارد و این خواص آنتی‌اکسیدانی، پیری زودرس پوست را به تاخیر می‌اندازد.

ادامه مطلب ...

با local Security Policy چه کارهایی می توان کرد؟

1. Account Policies: اتخاذ سیاست های در خصوص حساب های کاربری (User Accounts )
2. Local Policies
Auditing Policies : ردیابی اعمال کاربران
User Rights : اختصاص یا عدم اختصاص مجوز کنترل کردن برخی از فعالیت های سیستم همانند تغییر ساعت
Security Option : امکان اعمال تنظیمات امنیتی گوناگون
3. Public Key Policies : مربوط به encrypt data recovery و Certificate authorities
4. Software Restriction Polices : جلوگیری از اجرای برخی از نرم افزار ها
5. System Services : مدیریت و اعمال تنظیمات امنیتی برای قسمت های مثل : Network Services و File & Print Services
6. File System: مدیریت و اعمال تنظیمات امنیتی در خصوص Local File System
7. Registry
8.IP Security Policy


همانطور که مشاهده می کنید بسیاری از تنظیمات مهم از طریق Local Security Policy امکان پذیر است. Local Security Policy در Administrative Tools بیابید و یا از secpol.msc استفاده کنید.
Security Templates :

ویندوز یک سری قالب های پیش ساخته جهت تنظیمات عمومی امنیتی در local Security Policy دارد. شما می توانید این تنظیمات را پس از اعمال به میل خود تغییر دهید و آن را به عنوان یک قالب جدید داشته باشید. استفاده از قالب های امنیتی دو مزیت دارد:
1. با استفاده از قالب های امنیتی پیش ساخته لازم نیست تا تمام تنظیمات را از ابتدا تنظیم کنید.
2. با استفاده از قالب های امنیتی که خود ساخته اید ، لازم نیست تا تنظیمات را روی هر کامپیوتر در شبکه جداگانه تنظیم نمایید. فقط کافی است یک قالب را اعمال کنید.

قالب های پیش ساخته:

· Default security Setup ,security.inf
قالبی است که در زمان نصب ویندوز به صورت خودکار به هر کامپیوتری اعمال می شود. این قالب بر حسب بر حسب آنکه نصب ویندوز clean installation بوده و یا upgrade متفاوت است. این قالب به DC ها نمی تواند اعمال شود.
تذکر: در ویندوز 2000 دو قالب ocfiless برای سرور ها و ocfilesw برای workstation ها استفاده می شد. security.inf به هر دو کامپیوتر سرور و کلاینت می تواند اعمال شود.در Disaster Recovery نیز برای بازگشت تنظیمات امنیتی به حال پیش فرض این قالب اعمال می شود.

نکته از کتاب 70-270 مایکروسافت : این قالب شامل تمام تنظیمات امنیتی است که در زمان نصب ویندوز XP روی یک پارتیشن NTFS اعمال می شود و در زمان برگرداندن تنظیمات به پیش فرض مفید است.

· Domain controller default security ,DC security.inf
این قالب زمانی اعمال می شود که یک سرور ، DC می شود.بر registry ، system service و سایر تنظیمات پیش فرض اعمال می شود.

· Compatible, Compatws.inf
این قالب امنیت فراتری را نصب به قالب پیش فرض نصب ایجاد می کند. اما با این حال به صورت پیش فرض اجرای برنامه هایی که دارای Windows-Certificated (winlogo) باشند بدون مشکل خواهد بود و برنامه های فاقد مجوز فقط توسط Power Users قابل اجرا خواهد بود.

تذکر: در صورت اعمال این قالب اعضای گروه Power Users حذف خواهند شد.
تذکر: این قالب را به DC ها اعمال نکنید.

نکته : دو قالب امنیتی زیر هم برای DC ها و workstation ها موجود است. اگر قالب با دو حرف WS ختم شود مربوط به workstation و اگر به DC ختم شودمربوط به Domain Controller می باشد.

· Secure ,Secure*.inf
این قالب امنیت فراتری را ایجاد می کند ، اما compatibility را تحت شعاع قرار می دهد. مثلا password های قوی تری را الزام می کند و یا lockout و auditing را اعمال می کند.

· Highly Secure, hisec*.inf
این قالب حداثر امنیت در نظر گرفته شده است. با اعمال این قالب به نسبت Secure تاثیری بر compatibility نخواهد داشت. این قالب با الزام کردن استفاده از encryption های قوی تر و امضا برای تشخیص هویت (authentication) و انتقال داده در secure channels بین SMB و سرور تاثیر بسیاری در امنیت برای ترافیک شبکه را دارد.

· System root security, Rootsec.inf
این قالب شامل permission هایی است که به صورت پیش فرض به پارتیشن سیستمی اعمال می شوند.

· No Terminal Server user SID, Notssid.inf
با اعمال این قالب SID های مربوط به Windows Terminal Service پاک خواهند شد و بنابراین Windows Terminal Service اجرا نخواهد شد. توجه داشته باشید که با اعمال این قالب الزاما امنیت افزایش پیدا نخواد کرد.

· Internet Explorer iesacls.inf
با این قالب امکان audit بر استفاده از IE Internet Explorerفراهم می شود.

تذکر مهم : با اعمال قالب های امنیتی ، تنظیمات جدید جایگزین می شود. لذا در DC ها حتما از SYSVOL نسخه پشتیبان (Backup) تهیه کنید و در سایر موارد نیز همواره گرفتن نسخه پشتیبان توصیه می شود.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص قالب های پیش ساخته به Technet مراجعه کنید.

برای تغییر در یک قالب پیش ساخته:
1. با استفاده از run ، mmc را اجرا نمایید.
2. یک کنسول جدید ایجاد کنید.
3. در کنسول جدید ، Snap-in با نام Security Template را اضافه کنید.
4. تغییرات دلخواه را روی قالب مورد نظر خود اعمال کنید و سپس Save as را بزنید.

برای اعمال یک قالب:
1. با استفاده از run ، mmc را اجرا نمایید.
2. یک کنسول جدید ایجاد کنید.
3. در کنسول جدید ، Snap-in با نام Security configuration & analysis را اضافه کنید.
4. روی ساختار درختی در کنسول روی Security configuration & analysis ، Right –Click کرده و Open database را بزنید.
5. نام Database ای را که قصد ساختن آن را دارید وارد نمایید و ok را بزنید.
6. سپس ، قالبی را که ساخته اید انتخاب کنید.
7. روی Security configuration & analysis ، right click کرده و configure computer now را بزنید.
8. همچنین می توانید با استفاده از Analyze computer now تنظیمات خود را با یک قالب خاص مقایسه کنید.

ادامه مطلب ...

واقعیت تلخ در مورد چای

1- بوته چای جزو معدود گیاهانی است که به دلیل وجود سموم فراوان در بافت آن، در طبیعت هیچ آفت جدی به جز انسان ندارد! مزارع این گیاه نیاز به سمپاشی ندارند و هیچ چرنده، پرنده، حشره و ... به آن نزدیک نمی شود. اگر در بین علوفه چهارپایان (هر نوع که باشند) حتی کمی برگ چای باشد، حیوان به محض جویدن آنها را از دهانش بیرون می ریزد! 
2- در بسیاری از مناطق کشاورزی، برای آن که احشام و سایر حیوانات به مزارع و کشتزارهای مختلف نزدیک نشده و زراعت را خراب نکنند، اطراف آنها را بوته چای می کارند. حیوانات با مشاهده بوته چای به مزرعه نزدیک نمی شوند!
3-   اولین وارد کننده تخم این گیاه به ایران در اوایل دوره قاجار انگلیسی ها بودند که با همکاری عناصر خودفروخته ای در دربار قاجار، کشت این گیاه و نوشیدن دم کرده آن را در ایران رواج دادند. عکس العمل علماء و حکمای سلیم النفس آن دوران در برابر این حرکت پلید استعماری شدید بود. در یکی از نامه هایی که به دربار قاجار نوشته شده است آمده: «چرا می خواهید گیاهی را در ایران رواج دهید که حتی الاغ ها از نزدیک شدن به مزارع آن خودداری می کنند! چای مولد سودا در بدن و سودا مقدمه سرطان است!». واقعیت آن است که حکمای ایران زمین از چند هزار سال قبل با این گیاه آشنایی داشته و به خوبی می دانستند که این گیاه ارزشغذایی نداشته، بلکه مصرف غیر دارویی آن مضر است.
4- موادی که در اصطلاح علم شیمی ساختار مولکولی حلقوی دارند (مواد آروماتیک) سرطان زا هستند. «پلی فنول» یکی از مواد آروماتیک است که چای هم این ماده را دارد. فنول چیست؟ فنول یک ماده دارای ترکیبات حلقوی است که بر روی پوست، کبد و سیستم گوارش اثرات نامطلوبی می گذارد. جالب اینجاست که قریب به اتفاق مواد معطر شیمیایی که در کارخانجات به چای اضافه می کنند هم جزء مواد آروماتیک و سرطان زا هستند! (گل بود به بلبل هم آراسته شد!!)
5-   مصرف چای (خصوصاً پس از غذا که سال هاست عادت بسیاری از ایرانیان شده است) جلوی جذب آهن معدنی موجود در غذاها توسط بدن را می گیرد که در نتیجه منجر به بروز بیماری کم خونی مزمن در مصرف کنندگان می شود. چای دارای ترکیباتی به ‌نام تانن است که مزه‌ تلخ چای را ایجاد می کند. تانن‌ها با آهن، ایجاد رسوب می‌ نمایند و این رسوب به دلیل درشتی ملکول و سنگینی، غیر قابل جذب توسط بدن است. لذا در صورتی که غذای مصرفی دارای آهن بوده و بلافاصله بعد از آن چای مصرف
 شود، از جذب آهن آن جلوگیری می کند. فراموش نکنید که عارضه کم خونی خود باعث ده ها بیماری دیگر در بدن می شود.
6-همان گونه که گفته شد چای دارای ماده ای است به نام تانن. این ماده بسیار مدرر است و به همین خاطر مایعات بدن را دفع کرده و پلاسما غلیط می شود. آنزیم ها در پلاسمای غلیظ نمی تواننند فعالیت کنند و به همین خاطر مواد زاید در بدن انبار شده و موجب بیماری های گوناگون می شود. ضمناً تانن موجب فعالیت بیش از حد سلول های اپیتلیال کلیه شده و کلیه را به مرور از کار میاندازد!
7-   گیاه چای دارای ماده ای است به نام اگزالیک اسید، که مسموم کننده بوده و اختلالات متابولیسمی ایجاد می کند. این ماده در کلیه رسوب کرده و سنگ های کلیوی اگزالیک را موجب می شود.

ادامه مطلب ...