قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

توصیف نگاه اول به بیت الله


به نام خدا
نگاه اول
از اتوبوس به آرامی پیاده شدم. دردلم غوغایی بود . دریک جا نمی توانستم به ایستم . با ظاهری آرام ، درونی مضطرب داشتم . تا به آن لحظه اینگونه اضطراب را در خودم احساس نکرده بودم . جلوی درِ ورود به بیت الله الحرام بودیم . ترس تمام وجودم را گرفته بود و نمی دانستم ترس است یا اشتیاق . کاروان هنوز نماز عشاء را نخوانده بود و مشغول خواندن نماز شدند . من دیگر نمی توانستم منتظر بمانم . بزرگترین لحظه ی زندگیم نزدیک بود و می دانستم که دگر بار تکرار نخواهد شد .
 بعد از خواندن نماز عشاء کاروان عزم ورود به مسجدالحرام کرد ما از باب الملک الفهد لبیک گویان وارد شدیم . من نمی دانستم سریع راه بروم . شوق و اشتیاق به حدی رسیده بود که قدم هایم به شمارش افتاده بود . افراد کاروان با سرعتی شگرف وارد شدند . جلو و جلو می رفتیم در یک لحظه برق چشمانم درخشید ، وزنی در خود احساس نکردم ، در حایلی میان آسمان و زمین قرار داشتم . حتی توان گذاشتن قدمی نداشتم . آری ، ‌آری من از فاصله ی دور گوشه ی بیت الله را دیده بودم .

 

 

دوستانم سفارس فراوان کرده بودند که در آن لحظه فراموششان نکنم و برای آنها دعا کنم من قبل از آن لحظه به یاد داشتم که دعاهای فراوانی دارم که بگویم اما اگر مَنی بود ، آرزویی نیز بود . بوی گل چنان مستم کرده بود که دانم از دست برفت . خودم را فراموش کرده بودم صدایی را نمی شنیدم ،گوشم کَر شده بود . که در آن بهبوهه صدایی آشنا آنچنان مرا صدا می زد که من بیدار شدم . وقتی به خود آمدم ، پدرم را جلوتر دیدم که مرا صدا می زند . ما از کاروان عقب مانده بودیم . در یک نظر کاروان را در جلو خود دیدم که از ما فاصله ی نسبتاً زیادی گرفته بود . پدرم آنچنان مرا صدا می زد که از کاروان عقب نمانیم . به خودم آنقدر زور زدم تا توانستم قدمی به جلو بردارم هنوز پدرم و کاروان نظرشان به بیت الله نیفتاده بود که به یک باره صدای تکبیر بلند شد . آنها نیز برای بار اول نظرشان به جمال خانه ی خدا افتاد .
 بیان این لحظه وصف ناپذیر است و از رشته ی کلام بر نمی آید . بیان این لحظه همچون جا دادن بحر در کوزه است . تصوّر نکنید که آن چیزی که که در عکس می بینید کعبه است . وقتی دیدید خواهید فهمیدکه چه فرقی دارد . عکس تصویر است و بیت الله کعبه . نگاه به بیت الله عبادت است .
آرزو می کنم که تمام مسلمین این لحظه را بچشند و مانند من شیرینی کامشان تا ابد در ذهنشان باقی بماند .

الحاج رسول - 1386   

نظرات 1 + ارسال نظر
امیررضا پدرام پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:42 ب.ظ http://nojum4.blogfa.com

وبلاگتان خوب و مفبد بود با تشکر ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد