قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

تنظیم رایانه برای تایپ با موشواره یا دسته بازی

تنظیم رایانه برای تایپ با موشواره یا دسته بازی

اگر تانواتی جسمی دارید که تایپ کردن با صفحه کلید را برایتان دشوار می کند، و با موشواره یا دسته بازی تایپ می کنید می توانید از صفحه کلید روی صفحه استفاده کنید.

می توانید تعیین کنید که آیا از چیدمان استاندارد صفحه کلید روی صفحه استفاده شود که کلیدها را بصورت الگویی نمایش می دهد که بر روی صفحه کلید استاندارد دیده می شود یا خیر. یا می توانید از یک چیدمان قطعه ای استفاده کنید که کلیدهای صفحه کلید روی صفحه را بر اساس یک الگوی مستطیلی، با گروه بندی کلیدهایی که بیشتر از همه استفاده می شوند مرتب می کند. وقتی از چیدمان قطعه ای صفحه کلید استفاده می کنید تایپ با موشواره یا دسته بازی آسانتر است.

سه مدل صفحه کلید روی صفحه وجود دارد. صفحه کلید روی صفحه استاندارد آمریکایی که مشابه با مدل صفحه کلید استاندارد 101 کلیدی است. صفحه کلید روی صفحه جهانی که مانند صفحه کلید استاندارد است اما کلید BACKSPACE اضافی دارد. صفحه کلید روی صفحه ژاپنی که کلیدهای اضافی برای کاراکترهای ژاپنی دارد.

  1. بر روی آغاز کلیک کنید، به همه برنامه ها اشاره نموده، به برنامه های کمکی اشاره نمایید و به دستیابی پذیری اشاره کنید و سپس بر روی صفحه کلید روی صفحه کلیک کنید.
  2. برای سفارشی کردن صفحه کلید، بر روی منوی صفحه کلید کلیک کنید و پس از آن یک یا چند کار زیر را انجام دهید:
    برای: کلیک کنید:
    نمایش بالشتک کلیدهای عددی و کلیدهای اضافی (مانند PAGE UP و PAGE DOWN) بر روی صفحه کلید روی صفحه صفحه بهبود یافته
    مخفی کردن بالشتک کلیدهای عددی در صفحه کلید روی صفحه صفحه کلید استاندارد
    مرتب کردن صفحه کلید روی صفحه بصورت الگویی که با چیدمان صفحه کلید استاندارد مشابه باشد چیدمان معمولی
    مرتب کردن صفحه کلید روی صفحه در یک الگوی مستطیلی و نمایش گروهیی کلیدهایی که بیشتر از همه استفاده می شوند چیدمان قطعه
    استفاده از مدل صفحه کلید استاندارد 101 کلید
    استفاده از مدل صفحه کلید جهانی 102 کلید
    استفاده از مدل صفحه کلید ژاپنی 106 کلید
  3. برای تایید اینکه کاراکترها با استفاده از صفحه کلید روی صفحه تایپ شده اند با نواختن یک صدا وقتی هر کاراکتر تایپ می شود بر روی منوی تنظیمات کلیک کنید و سپس بر روی استفاده از صدای کلیک کلیک کنید.
  4. برای سفارشی کردن حالت تایپ، بر روی منوی تنظیمات کلیک کنید و سپس بر روی حالت تایپ کلیک کنید. می توانید یک یا چند کار زیر را انجام دهید:
    برای: کلیک کنید:
    تایپ با اشاره به یک کاراکتر صفحه کلید روی صفحه و کلیک موشواره کلیک کردن برای انتخاب
    وقفه بر روی یک کاراکتر صفحه کلید روی صفحه برای تایپ آن انتظار برای انتخاب، و سپس تعیین طول مدت زمان وقفه بر روی یک کلید جهت انتخاب آن حداقل زمان انتظار

    یادداشتها  یادداشتها

    • هر چه زمان انتظار کوتاهتر باشد، سرعت تایپ بیشتر می شود.
    تایپ با استفاده از کلید تسریع یا دسته بازی دسته بازی یا کلید برای انتخاب ، و سپس مقدار زمانی را تعیین کنید که کاراکترها برجسته شده اند در فاصله زمانی اسکن
    استفاده از موشواره یا دسته بازی برای شروع به مرور کردن کاراکترها بر روی صفحه کلید روی صفحه دسته بازی یا کلید برای انتخاب ، بر روی پیشرفته کلیک کنید و سپس جعبه انتخاب درگاه بازی، موازی یا سریال را انتخاب کنید
    استفاده از کلیدهای صفحه کلید برای شروع به مرور کردن کاراکترها بر روی صفحه کلید روی صفحه دسته بازی یا کلید برای انتخاب ، بر روی پیشرفته کلیک کنید، جعبه انتخاب کلید صفحه کلید را انتخاب کنید و سپس بر روی کلیدی که می خواهید استفاده کنید کلیک کنید
  5. برای سفارشی کردن قلم صفحه کلید روی صفحه، بر روی منوی تنظیمات کلیک کنید و سپس بر روی قلم کلیک کنید. می توانید یک یا چند کار زیر را انجام دهید:
    برای: کاری که باید انجام دهید:
    تغییر قلم کاراکترهای صفحه کلید روی صفحه در فهرست قلم بر روی قلمی که می خواهید استفاده کنید کلیک کنید
    می توانید قلم را سیاهتر، مورب یا معمولی انتخاب کنید در فهرست سبک قلم بر روی سبکی که می خواهید استفاده کنید کلیک کنید
    تغییر اندازه قلم در فهرست اندازه، بر روی یک اندازه کلیک کنید.
    تغییر زبان و تعیین اینکه کدام کاراکتر در صفحه کلید روی صفحه ظاهر شود بر روی فهرست اسکریپت کلیک کنید و سپس بر روی زبانی که با آن تایپ می کنید کلیک کنید

 یادداشتها

  • اگر با استفاده از یک موشواره یا دسته بازی با استفاده از قابلیت چیدمان قطعه ای تایپ می کنید، مدل صفحه کلید پیش فرض روی صفحه بر روی مدل صفحه کلید آمریکایی است.
  • برای افزودن به قابلیتهای صفحه کلید روی صفحه می توانید برنامه های اضافی را از Microsoft نسخه گذاری (دانلود) کنید. وقتی صفحه کلید روی صفحه را روشن می کنید پیغامی ظاهر می شود. بر روی پیوند به وب سایت Microsoft‌کلیک کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد