قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

تنظیم رایانه جهت تغییر کاربران بدون خروج از سیستم

تنظیم رایانه جهت تغییر کاربران بدون خروج از سیستم

قبل از اینکه بتوانید کاربران را بدون خروج از سیستم تغییر دهید، باید "تغییر سریع کاربر" را روشن کنید.

از "تغییر سریع کاربر" تنها در رایانه ای می توان استفاده نمود که به یک دامنه شبکه متصل نباشد. باید مدیر سیستم باشید تا بتوانید "تغییر سریع کاربر" را روشن کنید.

  1. بر روی آغاز کلیک کنید و سپس رویصفحه کنترل کلیک کنید.
  2. بر روی اشتراکهای کاربر کلیک کنید.
  3. بر روی غییر شیوه ورود و خروج به سیستم کاربران کلیک کنید.
  4. در صفحه گزینه های ورود و خروج از سیستم را انتخاب کنید جعبه انتخاب استفاده از صفحه خوشامدگویی و استفاده از تغییر سریع کاربر را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه های اعمال کلیک کنید.

ویرایش منوی آغاز

ویرایش منوی آغاز

منوی آغاز مواردی را که اغلب استفاده می کنید نمایش داده و امکان دسترسی سریع شما به آنها را فراهم می کند. این موارد شامل برنامه هایی که نصب کرده اید، کاوشگر اینترنت، برنامه پست الکترونیک و دیگر مواردWindows نظیر اسناد من و صفحه کنترل می باشد.

Windows به شما این امکان را میدهد که منوی آغاز را ویرایش کنید. برای مثال، می توانید برنامه ای را اضافه یا رفع کنید، ترتیب برنامه ها را در فهرست تغییر دهید، و نام کاوشگر اینترنت یا برنامه پست الکترونیک مورد علاقه تان را نمایش دهید. می توانید منوی آغاز را طوری تغییر دهید که مانند نسخه های قبلی Windows دیده شود؛ این را منوی سفارشى کردن منوى کلاسیک می نامند. با این وجود، منوی سفارشى کردن منوى کلاسیک را نمی توان به همین شیوه اصلاح نمود.

وظایفی که در زیر فهرست شده اند را مرور کنید و بر روی گزینه ای که می خواهید کلیک کنید:

افزودن برنامه مورد علاقه ها به منوی آغاز

افزودن برنامه مورد علاقه ها به منوی آغاز

می توانید برنامه مورد علاقه ها را به فهرست برنامه ها که در بالای خط جدا کننده بر روی منوی آغاز قرار دارد، اضافه کنید. این کار به شما کمک می کند که برنامه های مورد نظر را آسانتر باز کنید.

برنامه هایی که در زیر خط جدا کننده فهرست شده اند، برنامه هایی است که اخیرا" استفاده کرده اید و هنگام استفاده از رایانه تغییر خواهند کرد. برنامه هایی که روی رایانه نصب می کنید، در همه برنامه ها فهرست می شوند.

  1. روی برنامه ای که میخواهید به منوی آغاز اضافه کنید راست کلیک کنید.

    می توانید روی یک برنامه در فهرست همه برنامه ها ،در کاوشگرWindows ، در رایانه من، و یا روی میز کار راست کلیک کنید.

  2. بر روی اتصال به منوی "آغاز" کلیک کنید.

    این برنامه در قسمت بالای خط جدا کننده بر روی منوی آغاز نمایش داده شده و تا زمانی که آنرا رفع نکرده اید در آنجا باقی خواهد ماند.

  یادداشتها

  • برای رفع برنامه از منوی آغاز، روی برنامه کلیک کرده و سپس روی عدم اتصال به منوی "آغاز" کنید.
  • شما می توانید با کشاندن یک برنامه به یک مکان جدید، ترتیب برنامه ها را تغییر دهید.
  • هنگامی که از منوی سفارشى کردن منوى کلاسیک استفاده می کنید، نمی توانید برنامه مورد علاقه ها را به آن اضافه کنید. شما می توانید برنامه ها را نصب کنید که در این صورت این برنامه ها به منوی آغاز در زیر برنامه ها اضافه خواهند شد، اما منوی سفارشى کردن منوى کلاسیک فهرستی برای موارد الصاق شده ندارد.

افزودن کاوشگر اینترنت و برنامه پست الکترونیکی به منوی آغاز

افزودن کاوشگر اینترنت و برنامه پست الکترونیکی به منوی آغاز

شما می توانید کاوشگر اینترنت و برنامه پست الکترونیکی را به قسمت بالای منوی آغاز اضافه کنید، بدین ترتیب راحت تر می توانید آنرا یافته و باز کنید.

  1. روی دکمه آغاز راست کلیک کرده و سپس روی ویژگیها کلیک کنید.
  2. بر روی بند منوی "آغاز" کلیک کنید و بر روی منوی "آغاز" کلیک کنید و سپس بر روی سفارشی کردن کلیک کنید.
  3. جعبه انتخاب اینترنت را انتخاب کنید،‌سپس داخل فهرست روی نام کاوشگر اینترنت تان کلیک کنید.
  4. جعبه انتخاب پست الکترونیکی را انتخاب کنید،‌سپس داخل فهرست روی نام برنامه پست الکترونیکی تان کلیک کنید.
  5. بر روی موافق کلیک کنید و سپس رویاعمال کلیک کنید.

    دفعه آینده که روی آغاز کلیک کنید، این برنامه ها در قسمت بالای منوی آغاز نمایش داده می شود.

رفع مشکلات مربوط به ایجاد دیسک فشرده

رفع مشکلات مربوط به ایجاد دیسک فشرده

اشکالات متداول در ایجاد دیسک عبارتند از وقفه در جریان داده ها در حین عملیات ایجاد دیسک و یا تمام شدن فضای دیسک برای ذخیره پرونده های موقت مورد استفاده در این عملیات. برای رفع مشکلات احتمالی که ممکن است هنگام ایجاد یک دیسک با آنها مواجه شوید، می توانید از نکات زیر استفاده کنید.

وظایفی که در زیر فهرست شده اند را مرور کنید و بر روی گزینه ای که می خواهید کلیک کنید:

  •  

رفع مشکلات مربوط به فضای دیسک

رفع مشکلات مربوط به فضای دیسک

اگر روی دیسک سخت تان فضای کافی برای ذخیره سازی پرونده های موقتی که هنگام نوشتن ‍CD ایجاد شده است، وجود نداشته باشد، ممکن است حین تلاش برای کپی کردن پرونده ها و پوشه ها روی دیسک، خطایی رخ دهد. میزان فضای دیسک مورد نیاز، به میزان داده هایی که باید روی دیسک کپی شود بستگی دارد. ویندوز برای دیسک فشرده استاندارد حداکثر تا 700 مگابایت استفاده می کند. ویندوز برای دیسک دارای ظرفیت بالا، 850 مگا بایت یا بیشتر فضا استفاده می کند.

برای افزایش میزان فضای دیسک موجود، نکات زیر را استفاده کنید.

  • یک تکه ساز دیسک را اجرا کنید. برای باز کردن یک تکه ساز دیسک، روی آغاز کلیک کنید، به همه برنامه ها اشاره کنید، به برنامه های کمکی اشاره کنید، به ابزار سیستم اشاره کنید، و سپس روی یک تکه ساز دیسک کلیک کنید.
  • پاک کننده دیسک را اجرا کنید. برای باز کردن پاک کننده دیسک، روی آغاز کلیک کنید، به همه برنامه ها اشاره کنید، به برنامه های کمکی اشاره کنید، به ابزار سیستم اشاره کنید، و سپس روی پاک کردن دیسک کلیک کنید.
  • با راست کلیک کردن روی سطل بازیافت بر روی میزکار،‌سطل بازیافت را خالی نموده و سپس روی خالی کردن سطل بازیافت کلیک کنید.
  • پرونده اطلاعاتی را که نیاز ندارید حذف کنید.
  • در صورت داشتن بیش از یک درایو دیسک یا قسمت، موردی را که فضای دیسک کافی برای ذخیره پرونده های موقتی دارد انتخاب کنید.

رفع مشکلات مربوط به گردش داده ها

رفع مشکلات مربوط به گردش داده ها

هنگام ایجاد یک دیسک، دستگاه ضبط دیسک باید جریان ثابتی از داده های را از دیسک سخت دریافت کند. در صورت وقفه در جریان داده ها، دیسک به گردش خود ادامه می دهد اما لیزر کپی، اطلاعاتی برای انتقال به روی دیسک در دست نخواهد داشت. هنگام بروز چنین حالتی، عملیات کپی متوقف شده و دیسک شما بلا استفاده خواهد بود.

برای افزایش جریان داده ها به حداکثر، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • موردی را از درایو شبکه ضبط نکنید. در عوض، مطمئن شوید پرونده هایی که روی دیسک کپی می کنید، روی دیسک سخت تان قرار می گیرند.
  • سعی کنید عملیات ضبط را با پایین ترین سرعت کپی انجام دهید. برای تغییر سرعت کپی، روی آغاز کلیک کنید، روی رایانه من کلیک کنید و سپس روی درایو ضبط دیسک راست کلیک کنید. بر روی ویژگیها کلیک کنید. بر روی بند ضبط کلیک کنید و سپس سرعت کپی پایین تری را انتخاب کنید.
  • کلیه برنامه های دیگر را ببندید.
  • کلیه محافظ های صفحه نمایشی را که ممکن است هنگام کپی شروع به کار کرده باشند غیرفعال کنید. برای غیرفعال ساختن محافظ صفحه نمایش ها، روی آغاز کلیک کنید، روی صفحه کنترل کلیک کنید، روی ظاهر و مضمونها کلیک کنید، و سپس روی آنتخاب محافظ صفحه نمایش کلیک کنید. در محافظ صفحه نمایش روی هیچکدام کلیک کنید.
  • پیش از کپی کردن دیسک، دیسک سخت تان را یک تکه سازی کنید. برای باز کردن یک تکه ساز دیسک، روی آغاز کلیک کنید، به همه برنامه ها اشاره کنید، بهبرنامه های کمکی اشاره کنید، به ابزار سیستم اشاره کنید، و سپس روی یک تکه ساز دیسک کلیک کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که دیسک و دستگاه ضبط دیسک تمیز و بدون آلودگی هستند.
  • اگر دیسک های ساخت یک شرکت دچار نقض شدند، دیسک های دیگری را امتحان کنید.

رونوشت کردن پرونده ها یا پوشه ها در یک دیسک فشرده

رونوشت کردن پرونده ها یا پوشه ها در یک دیسک فشرده

اگر شما یک درایو دیسک قابل بازنویسی یا قابل ضبط دارید، ویندوز شیوه ای آسان برای ایجاد یک کپی از پرونده ها و پوشه ها به شما ارائه می کند. شما می توانید این کپی را به عنوان نسخه پشتیبان داده هایتان و یا برای انتقال این داده ها به دیگران استفاده کنید.

هنگامی که عملیات رونویسی تمام شد، ویندوز بصورت خودکار دیسک فشرده را خارج می کند. شما می توانید این برنامه پیش فرض را تغییر دهید.

مطمئن شوید که فضای کافی برای ذخیره پرونده های موقت ایجاد شده هنگام نوشتن دیسک فشرده، روی دیسک سخت شما وجود دارد. ویندوز، 700 مگابایت از فضای خالی موجود را به یکCD استاندارد اختصاص میدهد. ویندوز تا1 گیگابایت از فضای خالی موجود را به یکCD ظرفیت بالا اختصاص میدهد. درایو یا بخش پیش فرضی که ویندوز برای ذخیره پرونده های موقتی هنگام نوشتن دیسک، انتخاب می کند، درایوی است که پرونده های سیستم عامل شما در آن قرار دارند که معمولا" درایو C است. در صورت عدم وجود فضای کافی در این درایو، می توانید درایو یا بخش پیش فرض را برای ذخیره پرونده های نوشتن دیسک موقت تغییر دهید.

وظایفی که در زیر فهرست شده اند را مرور کنید و بر روی گزینه ای که می خواهید کلیک کنید:

پرونده ها و پوشه ها را روی دیسک فشرده کپی کنید.

پرونده ها و پوشه ها را روی دیسک فشرده کپی کنید.

اگردرایو دیسک فشرده ای قابل بازنویسی و یا دیسک فشرده ای قابل ثبت دارید، می توانید پرونده ها و پوشه ها از جمله پرونده های تصاویر را روی دیسک فشرده کپی کنید.

سعی نکنید بیش از ظرفیت یک دیسک فشرده روی آن کپی کنید. دیسک فشرده های استاندارد تا 650 مگابایت ظرفیت دارند. دیسک فشرده های ظرفیت بالا، حداکثر 850 مگابایت ظرفیت دارند.

  1. روی آغاز کلیک کنید، روی رایانه من کلیک کنید، و سپس روی پرونده ها و پوشه هایی که می خواهید روی دیسک فشرده کپی کنید، بروید.
  2. پرونده ها و پوشه هایی را که می خواهید کپی کنید انتخاب کنید.

    برای انتخاب چند پرونده یا پوشه، کلید CTRL را فشار داده و نگه دارید و سپس بر روی هر موردی که می خواهید کلیک کنید. برای انتخاب یک سری پرونده و پوشه، روی اولین پرونده یا پوشه کلیک کرده، کلید SHIFT را نگه داشته و سپس روی آخرین پرونده یا پوشه کلیک کنید.

  3. روی پرونده ها و پوشه هایی که انتخاب کرده اید راست کلیک کنید، روی فرستادن به کلیک کنید، و سپس روی درایو ثبت CD کلیک کنید.
  4. پیامی به شما اعلام خواهد کرد که پرونده ها و پوشه های شما در انتظار کپی شدن روی دیسک فشرده هستند. روی پیام کلیک کنید.
  5. یک دیسک فشرده قابل نوشتن وارد درایو ثبت دیسک کنید.
  6. اگر جعبه گفتگوی درایو دیسک فشرده ظاهر شد، بر روی باز کردن پوشه قابل نوشتن دیسک فشرده با استفاده از Windows Explorer æ íÇ موافق ßáíß ßäíÏ.
  7. بر روی نوشتن این پرونده ها روی دیسک فشرده کلیک کنید.

    ویندوز سهل آموز نوشتن دیسک را نمایش می دهد. از دستورالعملهای روی سهل آموز پیروی کنید.

 یادداشت

  • مطمئن شوید که فضای کافی برای ذخیره پرونده های موقت ایجاد شده هنگام نوشتن دیسک فشرده، روی دیسک سخت شما وجود دارد. ویندوز، حداکثر تا700 مگابایت از فضای خالی موجود را به یکCD استاندارد اختصاص میدهد. ویندوز تا1 گیگابایت از فضای خالی موجود را به یکCD ظرفیت بالا اختصاص میدهد.

تغییر درایو پیش فرض مورد استفاده برای ذخیره سازی موقت پرونده ها

تغییر درایو پیش فرض مورد استفاده برای ذخیره سازی موقت پرونده ها

اگر روی دیسک سخت تان فضای کافی برای ذخیره سازی پرونده های موقتی که هنگام نوشتن ‍CD ایجاد شده است، وجود نداشته باشد، می توانید درایو پیش فرض مورد استفاده برای ذخیره پرونده های موقت نوشتن CD را تغییر دهید. ویندوز، 700 مگابایت از فضای خالی موجود را به یکCD استاندارد اختصاص میدهد. ویندوز تا1 گیگابایت از فضای خالی موجود را به یکCD ظرفیت بالا اختصاص میدهد.

  1. روی آغاز کلیک کرده، روی رایانه من کلیک کنید، و سپس به درایو ثبت CD بروید.
  2. روی درایو ثبت CD راست کلیک کنید سپس روی ویژگیها کلیک کنید.
  3. روی بندضبط کلیک کرده و سپس روی درایو و یا قسمت موجود در فهرست ضبط کردن دیسک فشرده با میز کار کلیک کنید.