اگر شما قویترین نرم افزار را در یک زمینه خاص تولید کنید اما یک
رابط کاربری مناسب برای آن طراحی نکنید، کاربران از آن استفاده نخواهند کرد.
- رابط کاربر باید تا حد ممکن دخالـت حافظـه را کـم کنـد
- بهترین رابطـهای کـاربر از طراحـی سـاده برخوردارنـد. طرحهـای سـاده، یـادگیری و استفاده را آسان میکنند و به رابط کاربر، ثبات و استحکام میبخشند
- کاربر نبایـد بـه یکباره با حجم زیادی از اطلاعات روبرو شود، بلکه بهتر است مقدار زیادی از اطلاعـات را به گونهای جای داد که صفحه شلوغ به نظر نرسد
- کاربر باید همیشه آگاه و مطلع نگه داشته شود و بـازخورد بـه سـرعت آمـاده شـود.
- هر عنصر دیداری که روی صـفحه نمـایش ظـاهر مـیشـود، توجـه کـاربر را جلـب میکند.
- در صـفحات گرافیکـی، رنـگ، مؤثرترین عامل در جلب رضایت کاربر به شمار میآیـد.
- بر اساس اصول روانشناسی، وقتی کاربر راضی به نظر میرسد کـه بـر محـیط خـود مسلط باشد و کارهایی که انجام میدهد، به طور قطع به نتیجه برسد.
- انتظار میرود یک رابط کاربر مطلوب بدون بازشدن صفحههای متعـدد، فـرد را بـه پاسـخ برسـاند
- استفاده از عنوانهای با معنی برای اجزای صفحه
- جزئیات تکنیکی از دید کاربر پنهان باشد
- تعریف کلیدهای میانبر
- اطلاعات را به تدریج نمایش دهید
- کارهای طولانی باید وقفه پذیر باشند
- کارهای حساس باید برگشتپذیر باشند