قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

آموزش نحوه برنامه نویسی و اجرا++C در لینوکس

برای برنامه نویسی ++C در لینوکس کافی است شما اطلاعاتی در مورد برنامه نویسی را داشته باشیدبرای نوشتن یک برنامه ++C ابتدا یک ادیتور مثل vim یا kate را باز کنید و یک برنامه خیلی ساده مثل برنامه خوش آمد گویی را تایپ کنید. مثال زیر یک برنامه بسیار ساده می باشد.

#include

int main()

{

cout << “welcome to c++n”;

returne 0;

}

سپس این برنامه را با یک نام دلخواه و با پسوند cpp ذخیره کرده و از محیط ادیتور خارج شوید.مرحله کد نویسی تمام شده حالا باید برنامه نوشته شده را کامپایل و اجرا کنید. برای این کار یک کنسول یا ترمینال باز کنید. برای کامپایل کردن برنامه از دستور ++g استفاده می کنیم.

root@amir# g++ -o t2 test1.cpp

دستور مقابل از چند ستون تشکیل شده است. ستون اول ++g مربوط به دستور کامپایل کردن می باشد. در ستون دوم سوئیچ o- برای ساختن فایل خروجی یا اجرایی بعد از کامپایل کردن مورد استفاده قرار گرفته است. در ستون سوم t2 اسم فایلی است که بعد از کامپایل کردن ایجاد می شود و یک فایل اجرایی می باشد. و در ستون اخر test1.cpp اسم فایلی است که شما برنامه ++C را در آن ذخیره کرده اید.

بعد از اجرای دستور بالا ابتدا برنامه شما کامپایل شده و سپس یک فایل با اسم t2 ساخته می شود.نکته: اگر برنامه شما خطا داشته باشد فایلی برای اجرا ساخته نمی شود و در مرحله کامپایل شماره خطهای دارای خطا را نمایش میدهد.اگر برنامه بدون خطا اجرا شود کامپایل به صورت زیر در کنسول اجرا شده و یک فایل ساخته می شود.

root@amir# g++ -o t2 test1.cpp

 

In file included from /usr/lib/gcc/i386-redhat-linux/3.4.2/../../../../include/c++/3.4.2/backward/iostream.h:31,

from test1.cpp:1:

/usr/lib/gcc/i386-redhatg-linux/3.4.2/../../../../include/c++/3.4.2/backward/backward_warning.h:32:2: warning: #warning This file includes at least o­ne deprecated or antiquated header. Please consider using o­ne of the 32 headers found in section 17.4.1.2 of the C++ standard. Examples include substituting the header for the header for C++ includes, or instead of the deprecated header . To disable this warning use -Wno-deprecated.

test1.cpp:6:2: warning: no newline at end of file

حالا می توانید فایل ساخته شده را اجرا کنید و نتیجه کار را ببینید.

root@amir# ./t2

welcome to c++ 

 

منبع :http://linlearn.blogsky.com/1386/12/04/post-8/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد