قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

طریقه ساخت کتاب برای گوش همراه

در قسمت ادامه مطلب طریقه ساخت کتاب های الکترونیکی توسط برنامه fbook درج شده است

شما باید برای اجرای این برنامه در ویندوز برنامه جاوا رونتیم رو نصب کنید که از لینک زیر قابل دریافته به حجم تقریبا 14 مگابایت و با قابلیت ریزوم :
لینک دانلود

خوب بعد از اینکه جاوا رونتیم رو دانلود کردید برنامه F-book ورژن 1.53 رو از پست اول این تاپیک دانلود کنید .
بعد از دانلود و اجرای برنامه با این محیط روبرو می شید :

برای نمایش تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید. تصویر دارای سایز 687در365 و حجم 20 کیلوبایت میباشد


خوب ، این محیط اصلی برنامه هستش که ما باهاش کار داریم . ما می تونیم با استفاده از این برنامه کتابهای الکترونیکی با فرمت جاوا بسازیم که روی اکثر گوشیها اجرا می شه .
شما می توانید در این برنامه زیر فهرستهای زیادی درست کنید و مطالب خودتون رو طبقه بندی کنید . در شکل بالا در سمت چپ عکس یک فهرست اصلی میبینید بنام BOOK که باید فهرستهای خودتون رو توی این قرار بدید .

چطور ؟ حالا می گم .
وقتی بر روی گزینه BOOK کلیک راست کنید این اتفاق میوفته :

ما با استفاده از گزینه اولی یعنی Add می تونیم زیر فهرستهای زیادی درست کنیم .
برای مثال من می خوام یک زیر فهرست ایجاد کنم . اول باید روی گزینه Book کلیک راست کنم بعد از اون Add رو انتخاب کنم و بعد از اون Child . ببینید چی میشه :


خوب ما تونستیم اولین زیر فهرست رو با نام Sample بسازیم . خوب حالا این Sample رو ما باز می تونیم زیر فهرستهای دیگه ای بهش بدیم مثل کار قبلی که توضیح دادم . این اولین مرحله ای هستش که باید انجام بدیم .

تغییر نام Sample و افزودن مطالب در این زیر فهرست :

برای تغییر نام Sample کافیه روی اون یک بار کلیک چپ کنیم بعد از اون میبینیم که در قسمت راست این برنامه و در این قسمت نام Book به Sample تغییر پیدا کرد . ببینید :

خوب حالا ما راحت می تونیم در قسمت راست نوشته Sample رو حذف کنیم و یه چیز دیگه بزاریم و بعد از تعویض نام حتما روی OK کلیک می کنیم ( این کار باید انجام بشه )
من اسم Sample رو به موبایلستان عوض کردم و OK کردم :


این از تغییر اسم . حالا قرار دادن نوشته یا مطلب در زیر فهرست موبایلستان :
برای این کار روی موبایلستان کلیک چپ کرده تا فعال شود . بعد از اون ما می تونیم در پنجره سمت راست ، پایین ، مطالب خودمون رو قرار بدیم و حتما بعد از اون OK کنیم تا ذخیره شود .مثل این :
برای نمایش تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید. تصویر دارای سایز 619در146 و حجم 12 کیلوبایت میباشد


ما می تونیم هم مطالب رو خودمون بنویسم و هم می تونیم از جاهای دیگه در این قسمت کپی کنیم که طریقه کپی و پیست رو در چند پست قبل گفتم . اینه :
برای کپی و پیست کردن نوشته ای درون این برنامه ، می تونید اول نوشته خودتون رو کپی کنید ( حالا از هر جایی که باشه ) و بعد اون نوشته رو در این برنامه پیست کنید ولی این برنامه امکان پیست کردن نوشته شما رو با کلیک راست کردن و انتخاب Paste نمی ده ، شما برای پیست کردن می تونید از همزمان فشار دادن دو کلید Ctrl و V برای پیست کردن استفاده کنید .

راستی یادم نره بگم . مثلا شما میخواستید ادامه کار رو بعدا بدید . می تونید کار رو تا همین جا متوقف کنید و این کارهای انجام شده رو ذخیره کنید . برای ذخیره می تونید از منوی File برنامه گزینه Save رو انتخاب کنید و بعدا برای فراخوانی این فایل و ادامه کار ، باز از منوی File گزینه Open رو انتخاب کنید و فایل ذخیره شده رو فراخوانی کرده و ادامه کار رو بدید .

یه قسمت دیگه هم که باید بگم اینه که یک منوی دیگه ای هست که نیاز به توضیح داره و اون منوی Properties هستش که می تونید با انتخاب Edit و بعد از اون Properties وارد این منو بشید که این پنجره ظاهر می شه :


در قسمت Book name می تونید نام کتاب رو انتخاب کنید که در گوشی برای شما گذاشته می شه . در قسمت ico شما می تونید با انتخاب change یک آیکون برای برنامه خودتون انتخاب کنید . سه پنجره دیگه وجود داره . در پنجره نوشتاری About book شما می تونید توضیحی در مورد کتابی که می خواهید بسازید بنویسید که در گوشی شما یه قسمت در این مورد اختصاص داده شده که توضیحات نوشته شده در این پنجره رو اونجا می تونید ببینید. و در پنجره About Producer شما می تونید نوشته ای در مورد سازنده این کتاب یعنی خودتون قرار بدید . در پنجره Book logo شما میتونید یک لوگویی برای کتاب خود انتخاب کنید البته با فرمت PNG که می تونید این فرمت رو با بعضی برنامه ها مثل Photoshop آماده کنید .

خوب دیگه تقریبا چیزی از کار اصلی برنامه نمونده . شما می تونید با همین روشهایی که گفتم زیر فهرستهای زیاد و زیر مجموعه های زیادی درست کنید و توی اونها مطلب قرار بدید .
حالا مونده تبدیل این چیزهایی که انجام دادید به فایل جاوای قابل اجرا در گوشی شما .

بعد از اینکه کار شما تموم شد می تونید از منوی File گزینه Make رو انتخاب کنید که این پنجره برای شما ظاهر می شه :


در این پنجره دو تا تم میبینید که شما می تونید به سلیقه خودتون رو تا تم رو انتخاب کنید تا بعدا در گوشی از اونا استفاده کنید . خوب برای تبدیل به فایل جاوا ، روی گزینه Make fbook mobile کلیک کرده و فایل را در مسیر دلخواه ذخیره کرده و می توانید در گوشی از آن استفاده کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد