قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

آشنایی با 28 موتور جستجوگر اینترنتی جهان

آشنایی با 28 موتور جستجوگر اینترنتی جهان
با توضیح کامل در مورد هر جستجوگر و ذکر ویژگی های آنها
یاهو (YAHOO) ، اینفوسیک (Infoseek) ، آلتاویستا (ALTAVISTA)  ،  گوگل (Google)  ، ........

 

 


موتورهای جستجوگر اینترنت

یاهو (YAHOO)

یاهو ، مشهور ترین ابزار جستجوی موضوع گرا ، اشتراک جستجوهای کلید واژه ای را از طریق پایگاه داده اینکتومی (Inktomi ) با تعدادی کمتر انجام می دهد ولی برگزیده تر از گروه پایگاه ها ، یاهو برای جستجوی موضوعات در زمان شروع به جستجو ، دارای کارایی بالایی بوده و بهترین پایگاه ها را در موضوع های داده شده معرفی می نماید . این دروازه وب و ابزار جستجو ، گروه های متعدد و اخبار را در اختیار قرار می دهد .
حراج ها ، مطالب طبقه بندی شده و وضعیت هوا و هزاران موضوع دیگر را می توانید در پایگاه یاهو بیابید .

http://www.yahoo.com

 

 

 

 

اینفوسیک (Infoseek)

اینفوسیک برای جستجوی وب و usenet از جمله مرور بعضی از سایت ها مناسب است .

http://www.go.com

 

 

 

 

آلتاویستا (ALTAVISTA)

این موتور جستجو ، شاخص بیش از30 میلیون صفحه و از آن جمله شاخص های پایگاه یاهو را در اختیار می گذارد . حتی مراجع مبهم را در پایگاه هایی که چندان نیز مشهور نیستند پیدا می کند . نتایج و با توجه به این امر که کلمه جستجوی شما چند بار تکرار شده باشد ، رده بندی می شود . این پایگاه یکی از معدود پایگاه های داده است که به شما اجازه می دهد با محدود کردن تاریخ کار کنید . این موتور و پوشه جستجو ، میلیون ها پایگاه را مشخص (ایندکس) کرده است . کاربران می توانند جستجو های پیچیده را انجام داده یا اخبار شخصی و اطلاعات مربوط به بورس را دریافت کنند .

http://www.altavista.com

 

 

 


اکسایت (Excite)

با بیش از 50 میلیون پایگاه فهرست شده ، این موتور جستجو متن کامل را جستجو می کند . این سایت ، اخیراً دو ابزار جستجوی دیگر را در اختیار گرفته است ، ماژلان (Magellan ) و وب کرالر(Web Crowler ) که باعث تقویت قدرت آن به مثابه یک ابزار جستجو شده اند . این سرویس مشهور را برای جستجو به کمک کلید واژه ها یا زنجیره های متنی به کار برید یا گروه های پایگاه های بررسی شده را مرور کنید .

http://www.excite.com

 

 

 

 

هات بات (HOTBOT)

موتور جستجوی بی اندازه سریع با توان دسترسی به بیش از 50 میلیون پایگاه با ویژگی های بر جسته جستجو که به نحوی شفاف در فهرست های راهنما توضیح داده شده اند . روباتی که کار جستجو را انجام می دهد اسلارپ ( Slurp) نامیده می شود .

http://www.hotbot.com

 

 

 

 


لای کاس(LYCOS)

لای کاس ، که در حال حاضر نزدیک به 50 میلیون پایگاه را فهرست می کند ، دارای یکی از بزرگترین پایگاه های داده است . این پایگاه،به جای فهرست کردن لغات تنها ، کلمات تیتر را فهرست می کند ، لغاتی که در اولین پاراگرف ها یافت می شوند و کلماتی که پیاپی در بقیه متن به کار رفته اند . لای کاس یکی از اولین موتورهای جستجو است و هنوز هم یکی از محبوب ترین آن ها بشمار می آید . در ساعت پیک (peak) دست یابی به لای کاس سخت و مشکل می باشد . موتور جستجوی قابل سفارش ، به کاربران اجازه می دهد وارد یک زنجیره جستجو شده یا بر حسب موضوع ، وب را مرور کنند . قسمتی هم برای تازه واردها در نظر گرفته شده است .

http:// www .lycos .com

 

 

 

 

لوک اسمارت (LOOK SMART)

مستقیماً از مجله ریدرز دایجست . (READERS DIGEST ) ! پوشه وب ، محتوای اینترنت را در قالب هزاران گروه تنظیم می کند . پوشه های جهانی و محلی را بررسی کنید و یک پایگاه را ارائه نمایید .

http:// www . looksmart .com

 

 

 


وب کراولر (WEB CRAWWLER)

پوشه موضوعی به علاوه رئوس و سر فصل اخبار و یک قسمت راهنمایی روزانه .

http ://www . webcrawler . com

 

 

 

ام (M)

پایگاه ها را بر اساس آن چه به اصطلاح محتوای مناسب برای مشاهده عمومی خوانده می شود رده بندی می کند .

http:// www . web-m. com

ساوی سرچ ( SAWYSERACH) یا (POPULAR CATEGORIES)

ساوی سرچ یک موتور جستجو است که به شما اجازه می دهد جستجو را برای گروه مورد نظرتان انجام دهید : فهرست های عناوین وب ، پوشه های وب ، کتاب های تلفن ، نرم افزار ، مردم ، مسافرت ، سلامتی ، خانه ، خرید ، سرگرمی و غیره .

http ://popularcategories . com

http:// http://www.sawysearch/. com

 

 

 

پروفوژن (PROFUSION)

موتور جستجوی متا (META ) که توسط دانشگاه کانزاس نگهداری و اداره می شود .

http:// www.profusion.com

 

 

 

ام سی (MC)

متا کراولر در سایر موتورهای جستجو به تفحص می پردازد ، نتایج را در قالبی یکنواخت منظم ساخته و آن ها را بر اساس ارتباط با موضوع رده بندی کرده و به کاربر باز می گرداند .

http:// www.mc.com

 

 

 

نورترن لایت (NOTHERNLIGHT)

موتور جستجوی دقیق با قابلیت های جستجوی منحصر به فرد .

http ://www. northernlight . com

 

 

 

هوور (WHOWHERE)

هوور ، به شما اجازه می دهد نشانی پست الکترونیکی (e-mail) تقریباً هر کسی را روی اینترنت ، بیابید . شما می توانید اسم شخص مورد نظر را به هر ترتیبی که می خواهید وارد کنید .

http://www.whowhere.com

 

 

 

دایرکت هیت (Directhit)

برای آن که دقیق ترین نتیجه را به دست آورید موتور جستجوی اصلی دایرکت هیت را که از تجزبه سایر جستجوگرها به دست آمده ، امتحان کنید . صرف نظر از آن که چه چیزی را جستجو می کنید ، دایرکت هیت در اولین سعی آن را پیدا خواهد کرد . دایرکت هیت . یک موتور جستجو . میلیون ها فکر .

http://www.directhit.com

 

 

 

استارتینگ پوینت (Starting Point)

استارتینگ پوینت ، به شما اجازه می دهد صفحات وب را با دسترسی به تمامی موتورهای جستجو روی اینترنت بیابید . آن چه را که به دنبال آن هستید تایپ کنید ، find را کلیک کنید ، استارتینگ پوینت به شما نشان خواهد داد چه موتورهای جستجویی می توانند آن چه را که شما احتیاج دارید پیدا کنند .

http://www.carnigie.org

 

 

 

 

آل این وان (ALL-IN-ONE)  Search Page

همه در یک صفحه جستجو.

http://www.allinone.com

 

 

 

اباوت دات کام (About.com)

شبکه پایگاه های اباوت دات کام شامل 650 محیط بسیار هدفمند می باشد که هر کدام تحت نظارت یک راهنمای حرفه ای قرار دارد . اباوت دات کام آسان ترین و سریع ترین راه برای یافتن آن چه که شما از شبکه انتظار دارید می باشد . ناشران این شبکه ، راهنماهای تخصصی برای بیش از هفتصد موضوع مختلف را تامین می سازند .

http://www.about.com

 

 

 

 

گو نت ورک (GO Network)

شرکت والت دیسنی نمی خواهد با عبور از کلمه GO به اینترنت راه بیابید . توسط اشتراک نیرو با مجیک کینگ دم (, go.com اینفوسیک سابق ) به صورت یک موتور جستجوی قدرتمند در آمده و همچنین با ادغام جستجوی اینفوسیک و خدمات پوشه باESPN.com , ABCnews.com , Disney.com به منزله یک دروازه به اینترنت متحول شده است .

http://www.go.com

 

 

 

 

کانو دل (KANOODLE)

موشک جستجوی Kanoodle.com یک موتور جستجوی درخواست موقعیت و دروازه ای برای وب است . تحت این سیستم صاحبان سایت های وب ، موقعیت خودشان را در ارتباط با نتایج جستجو ، با خریداری عبارات جستجوی کلیدی مناسب ، مشخص می سازند . بعد از آن که پایگاه های وب پرداخت شده ، فهرست شدند ، نتایج موتور جستجوی سنتی در ادامه خواهد آمد .

http://www.kanoodle.com

 

 

 


فور الون (Four 11)

خدمات پوشه فور الون .

http://www.four11.com

 

 

 

 

اسک جیوز (ASK Jeeves)

اسک جیوز ، خانه اولین پیشخدمت اینترنتی در جهان جیوز است . کافی است یک سئوال را با لغات خودتان تایپ کنید و جیوز بلافاصله جوابی برای شما پیدا خواهد کرد. جیوز به زندگی خود با پاسخ دادن به سئوالات شما آن هم با سرعت و دقت ، ادامه می دهد . اسک جیوز اولین پاسخ گر سئوالات به زبان طبیعی است که روی شبکه وجود دارد و تنها در عرض دو کلیک ، جواب سئوال شما را در اختیارتان می گذارد . این موتور جستجوی زبان واقعی،به کاربران اجازه می دهد . سئوالات شان را بدون نیاز به دانش فنون جستجوی منطقه (Boolean ) بپرسند ، به دنبال بازی ها ، خرید و رده بندی محبوبیت بگردند .

http://www.ask.com

 

 

 


اکسپرت سایت (Xpertsite)

از یک متخصص در اکسپرت سایت دات کام سوال کنید. جایی که افرادی با سئوالات ، افراد با جواب ها را پیدا می کنند.کاربران می توانند راهنمایی دریافت کنند و سئوالاتی که تقریباً روی هر موضوع قابل خطور به ذهن مطرح می سازند توسط افراد حقیقی جواب داده خواهد شد.چون هر کسی در ارتباط با موضوعی یک متخصص به شمار می آید ، این پایگاه موقعیتی را ایجاد کرده است که مردم بتوانند معلومات خود را روی آرایه ای از موضوعات مختلف مانند هنر ، کسب و کار ، تعلیم و تربیت ، ارتباطات ، سلامتی ، خانه و باغ ، علم ، ورزش ، فناوری و مسافرت با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

http://www.askme.com

http://www.xpertsite.com

 

 

 

 

فورانی تینگ ( 4anything.com)

نتایج بهتر در صفحات محدودتر ، ویراستارهای انسانی برای آن که بهترین را در اختیار شما بگذارند ، مناسب و مرتبط ترین اطلاعات در رابطه با هر آن چه که شما به دنبال آن هستید جستجوهایی در وب انجام داده اند.

http://www.4anything.com

 

 

 

آمریکا آن لاین کورپوریت هوم پیچ

(Americo Online-Corporate Homepoge)

سرویس برخط تجاری ، یک پوشه 16 کاناله به علاوه امکان دسترسی از طریق شماره گیری (Dialup)در کشور هایی مانند کانادا ، ژاپن و استرالیا را ارائه می دهد.

http://www.aol.com

 

 

 

 

گوگل (Google)

این موتور جستجو،نتایج جستجو،کلید واژه های مبتنی بر مرتبط بودن محتوا وتعداد ارتباط های برقرار شده با یک URL خاص از پایگاه های دیگر،را به کاربر بر می گرداند . امکان جستجوی 000/966/346/1 تعداد صفحات وب را دارد.

http://www.google

 

 

 

 

آی وان (iwon)

جستجوی خود را از طریق یک پایگاه داده گروه بندی شده برای شناسایی پایگاه های وب، سر فصل ها و فروشگاه های معتبر انجام دهید.کاربران ثبت شده می توانند جوایز نقدی دریافت کنند.

http://www.iwon.com

 

 

 

 

ان. بی. سی.آی (NBCi)

پوشه NBC ، بیش از یک دو جین گروه به همراه اخبار، محتوای در حال پخش(on-air) ، خدمات جستجو ، ویژگی های جامعه ای و تجارت الکترونیکی را ارائه می نماید.

http ://www . nbci . com

 

 

 

 

نت اسکیپ (Netscope)

با این دروازه دارای محبوبیت وب ، اینترنت را جستجو نمایید و یک حساب پست الکترونیکی باز کنید،اخبار روزانه را بخوانید واز قیمت های بورس آگاه شوید.

http://www.netscape.com/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد